Zoeken Vraag het forum

Pijn in borst

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo

Ik heb pijn in mijn borst vooral als ik aan het werk ben. Maar de pijn komt en gaat dan weer even over. Ook kan ik niet precies aanduiden waar ik juist pijn heb. Ik voel ook helemaal niks. Maar die opkomende pijn heb ik al bijna 3 maanden. Is het nodig om naar de dokter te gaan? Of is dit een beetje overdreven?

Mvg.

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je er al zo lang last van hebt, is het niet verkeerd om daarmee toch naar de huisarts te gaan.
    Heb je veel stress/spanningen op het werk?

Reageren
    Anoniem

Ja stress of spanningen misschien wel… maar waarom krijg je dan pijn in de borst? Bedoel wat heeft dit ermee te maken? En wat is dit dan?

Reageren
    John (moderator)

Het is mogelijk dat je hyperventileert door stress en spanningen en dan kun je dat soort klachten krijgen.
    Doe eens de test op:
    https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    Anoniem

Ja en als dit dan het geval zou zijn, wat kan de huisarts hier dan aan doen? En hoe kan hij me helpen?

Reageren
    John (moderator)

De huisarts zou je naar een psycholoog kunnen verwijzen omdat je er dan toch al lang last van hebt

Reageren
    Anoniem

Wat? Naar een psycholoog? Ik heb wel echt pijn… pijn in de borst echt stekende pijn… een psycholoog kan mij toch helemaal niet genezen??? Het is niet dat ik het in mijn hoofd steek dat ik daar pijn heb

Reageren
    John (moderator)

Stress en hyperventilatie kunnen lichamelijke klachten veroorzaken maar de oorsprong is een psychische klacht

Reageren
    John (moderator)

Ga in ieder geval eerst maar eens naar de huisarts

Reageren
    Anoniem

Oke.

Vriendelijk bedankt John.

Fijne avond.

Gr.

Reageren
Reageer op: Pijn in borst
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.