Zoeken Vraag het forum

Neuropatische pijn zonder diagnose

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Tys

Hallo allemaal ,

Excuus als ik dit fout post , maar dit leek me het meest geschikt.

Heeft iemand ervaring met zenuwpijn ? En dan iets specifieker dat er uit een MRI en EMG niets uitkomt. Alleen constante pijn die alleen maar erger word , slik nu al (maanden) een cocktail medicamenten en gezien het bloed in de ontlasting vind de maag het niet fijn.

Heeft er iemand ervaring mee ? Het tintelde eerst maar dat ging over naar brandende zenuwpijn , de neuroloog weet het ook niet meer nu, word nog getest op Lyme maar dat lijkt me sterk.

Ik hoop dat het vanzelf overgaat maar hoor graag een ervaring want bij mij is de moed in de schoenen gezakt na alle onderzoeken e.d. waar niets uitkwam.

Weet iemand uit ervaring of dit vanzelf over (kan) gaan ?

Ben onder behandeling bij HA en neuroloog, is een pijn blokkade iets? Lees erover dat het 40% van de gevallen geen nut heeft , maar na maanden 24/7 pijn wil ik wel een gok wagen.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hoe pijn? Wat pijn en waar pijn?   Hoelang heb je de klachten al? Hoe oud ben je?

Reageren
    Tys

In mijn rechtervoet , het gekke is dat ik daar deels geen gevoel heb ook bij mijn linkerbeen geen gevoel in de kuist maar dat doet geen pijn.  De zenuwen werken nog wel prima aldus de EMG. Maar toch die irritante pijn al maanden lang. Tramadol helpt een beetje (de diclofenac en paracetamol doen niets) maar kijk ernaar uit weer een dagje pijnvrij te zijn..

In mijn (rechter)voet heb ik het nu sinds eind april en de pijn word alleen maar erger ipv minder.  Ik ben 32 jaar en heb het sinds april toen ik een dag in een rare houding had gelegen of in slaap gevallen.

Dank voor je snelle reactie!

Reageren
    Tys

De pijn is het best te omschrijven als brandende / stekende zenuw pijn die zo een 8-9 van de 10 (VAS schaal) krijgt. Word soms wakker met de wens amputeer mijn voet maar… De pijn word alleen maar erger aan mijn rechter voet , terwijl de andere gevoelloze gebieden wel vanzelf genezen.

Met medicatie (tramadol 200-250mg per dag) word de pijn een 7- van de 10 (1 is geen pijn 10 is ondraaglijk)

Ben met de rest gestopt vanwege een mogelijke maagbloeding als ik de bijsluiter(s) mag geloven.

Reageren
    John (moderator)

Dat zijn vreemde klachten. Maar helaas komt het vaker voor, dat er geen oorzaak wordt gevonden voor neuropathische pijnen. Je zou een blokkade kunnen overwegen. Het is geen garantie maar in ieder geval het proberen waard.

Reageren
    Tys

Dank voor je antwoord , ik hoop maar dat het vanzelf geneest in de loop der tijd. Tot het zover is ga ik maar andere medicatie aanvragen. En hopen dat het geen Lyme is , daar zou de neuroloog misschien een lumbaalpunctie voor moeten doen (naast de bloedtest) wat me nogal verraste..

Jammer dat de oorzaak niet altijd gevonden wordt.

Dank voor de feedback en ik hoop maar op het ‘beste’.

Fijn weekend!

Reageren
Reageer op: Neuropatische pijn zonder diagnose
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.