- Amanda2 juli 2025 om 13:55
Goedemiddag.
Ik heb 1 maand na de bevalling neuropathische klachten gekregen. Eerst wisselde het Af. Dan tintelingen in mn benen, volgende dag weer mn armen, en zo ging het een aantal weken: nu al 4 weken erge zenuwpijn in mn armen, handen en vingers. Ik loop bij een neuroloog? MRI van mn nek en ruggenmerg gemaakt, die was goed. Nu binnenkort weer een afspraak om te bespreken welke onderzoeken er nog gedaan kunnen worden. Tot die tijd heb ik medicatie gekregen, pregabaline. Dat werkte super, had geen pijn meer voelde zo nu en dan wel nog m’n brandende voeten. Nu weet ik niet of het toeval is, maar sinds het warme weer heb ik toch weer die zenuwpijn in mn armen, en tintelingen in mn handen. Heb al een hogere dosis pregabaline ingenomen maar het lijkt niet te werken, kan dit komen door het warme weer dat het de medicijn niet werkt?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 juli 2025 om 14:08Ik zal je vraag doorsturen aan onze huisarts Hij zal dan hier reageren.
ReagerenPeter ( huisarts)2 juli 2025 om 20:35Ik ben benieuwd of er andere mensen zijn, met neuropathische pijn, die deze ervaring ook hebben!
Reageren
Ik ken de negatieve invloed van warmte op deze klachten niet..Suus2 juli 2025 om 22:06Ik heb wel meer last van zenuwpijn als het warmer is, volgens mijn fysiotherapeut zou dat kunnen komen doordat je met warn weer meer vocht vast houdt, waardoor gevoelige zenuwtjes meer geprikkeld worden.
Reageren
Medicatie tegen zenuwpijn gebruik ik niet, daar kan ik niet goed tegen dus of die minder goed werkt, kan ik niet over oordelen. Maar ik neem wel een hogere dosis van de pijnmedicatie die ik wel gebruik op dergelijke dagen.