Home / Erectieproblemen / Mag ik masturberen na een operatie aan de teelbal ?
Hallo,
Vrijdag s'morgens rond 8 uur ben ik geopereerd nadat mijn rechter teelbal gedraaid was. Heel pijnlijk op die moment, maar na de operatie was de pijn bijna direct weg.
Nu voel ik soms alleen de wond een beetje en bijna nooit de teelballen zelf.
De linker hebben ze ook vastgezet. Nu vroeg ik me af of het verstandig is om te masturberen ? Zal het pijn gaan doen aan de teelballen of zal ik hier niks van voelen ?
Probeer het voorzichtig, maar maak het niet te wild.
Je hebt immers toch een wond van de operatie die moet genezen.
Voorzichtig uitproberen kan wel, maar als je pijn voelt meteen stoppen natuurlijk.
Dus ik ga normaal geen stekende of gewone pijn voelen in de teelbal ?
Want pijn zoals toen, wil ik zeker nooit meer meemaken!
Bedankt voor de reactie
Als je het voorzichtig probeert dan voel je zelf wel wanneer het pijn gaat doen. Ik zou ophouden als het pijn gaat doen.
Doe dan wel masturbatie en niet met een vriend of vriendin sexen, want dan kun je druk voelen om toch door te gaan.
Gewoon voorzichtig eens iets proberen, in je eentje.
Oke bedankt,
mss een stomme vraag maar doen de teelballen hetzelfde als je niets doet dan wanneer je klaarkomt ? Zodat er geen pijn kan optreden tijdens het klaarkomen ?
Als je een gedraaide bal had en pas afgelopen vrijdag bent geopereerd raad ik je dringend af om nu al te aan masturberen. Er zit namelijk nog een bloeduitstorting en een zwelling in je ballenzak. Door een zaadlozing zou je een stuwing kunnen krijgen in je zaadleider. En daar ga je niet blij van worden. Ik zou d3 eh3l zaak toch nog maar even de tijd geven om te herstellen. Er zijn namelijk ook inwendige wonden die moeten herstellen.
Oke bedankt voor de info.
Dan zal ik dit 'proberen' laten totdat het goed genezen is 🙂
De teelballen produceren continue zaad. Dat zaad gaat via de zaadgeleiders naar je piemel. Ik denk dat door de draaiïng die weg een beetje afgesloten is geweest. Als je klaarkomt dan wordt dat zaad niet op dat moment geproduceerd, dat zit al ergens opgeslagen in een milieu waarin de zaadcellen in ruste zijn en wachten tot jij klaarkomt. Dan worden ze actief. Probeer maar eens 5x achter elkaar klaar te komen. Dat lukt niet, of er komt bijna niks uit, want er is tijd nodig om nieuw zaad te produceren.
Wel voorzichtig hoor, want je hebt nog een wond van de operatie die moet herstellen.
Door een zaadlozing worden de teelballen door de musculus cremaster richting buikholte opgetrokken. Daarom heb je in de regel als je klaarkomt een "strakke" zak. Je bal is vastgezet om draaiing te voorkomen. Er zijn dus inwendige en uitwendige hechtingen. Het optrekken van de teelbal door de musculus cremaster kan dus nogal wat klachten en problemen veroorzaken zo kort na de operatie
Bovendien ontstaat er een stuwing op de zaadleiders bij een ejaculatie. Dat is nogal een verschil dan bij het normaal afvoeren van spermacellen.
Het is een riskant advies van anoniem
Voor alle zekerheid ga ik er toch mee wachten..
Zou best schaamtelijk zijn als ik er iets mee zou voor hebben :p
Bedankt voor jullie advies!
En wat denk je dat je gemiddelde jongere doet na zo'n operatie?
Handen thuis houden en nergens aankomen, omdat de dokter het zegt?
Het wordt toch pielen en klooien, prutsen en wrijven. Als je dat nou een beetje voorzichtig doet, dan loopt het wel los.
Dokter heeft mij hierover niks gezegd..
Maar toch ga ik er mee wachten, het is nu niet dat ik het niet kan tegenhouden 🙂
Weet iemand hoelang je je beter niet kan masturberen ?
Heb hetzelfde voor gehad, is inmiddels bij mij al 1 week geleden..
Voel totaal geen pijn meer aan de bal(len) zelf zeg maar :p
Ik zou je aanraden om nog een weekje te wachten.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!