Kleinere penis door stress?

Hallo allemaal,

Ik ben 17 en half jaar oud en ik zit nog al in over de lengte van mijn penis. Ik was altijd al laat met bijvoorbeeld baard in de keel etc. dus maakte me in eerste instantie geen zorgen over de lengte van mijn penis en dacht dat de groei nog wel zou komen. Nu ben ik dus al een tijdje 17 en is mijn penis nog maar 12.5 centimeter in erectie. Ik heb het afgelopen jaar om verschillende redenen last van stress gehad, zou het zo kunnen zijn dat mijn penis hierdoor niet verder is gegroeid?

Reageren

Dat is niet erg waarschijnlijk. Op zich is er met de lengte van je penis niets mis. Als je wat laat was in de puberteit kan dat wel nog veranderen. Je penis kan tot je 21ste groeien.

Heb je misschien overgewicht?

Reageren

Nee ik eet veel maar sport ook veel dus ik heb geen last van overgewicht. Wel heb ik last gehad van een vernauwde voorhuid maar dat probleem is nu zo goed als opgelost door oprekken, ik weet niet of een vernauwde voorhuid de groei van de penis kan belemmeren.
    Ik ben op dit moment al boven de 1.90 dus denk dat ik in de lengte wel uitgegroeid ben.
    (mijn vader is v.g.m. wel groot geschapen, daarom vraag ik af we de oorzaak is van de huidige lengte van mijn penis)

Reageren

Wat doe je voor sport en hoeveel uur per week besteed je daaraan? Dat je qua lichaamslengte bent uitgegroeid wil niet per definitie zeggen dat je penis dan ook niet meer zou groeien.
    Gebruik je i.v.m. het sporten supplementen of andere dingen?

Reageren

ik voetbal en tennis. Dit doe ik ongeveer 5 uur per week.

Reageren

en ik gebruik hiervoor verder geen suplementen.

Reageren

Dat heeft er dan in ieder geval niets mee te maken.

Je zou naar de huisarts kunnen gaan om je testosterongehalte te laten controleren.

PS
    Dat je vader groot is geschapen wil niet zeggen dat dat bij jou dan ook aan de orde zou moeten zijn. Het is weliswaar genetisch bepaald, maar het zouden ook de genen van moederskant kunnen zijn.

Reageren

Oke bedankt. Zou de nauwe voorhuid ook een rede kunnen zijn, dat deze er misschien voor heeft gezorgd dat het de groei tegenhield? Ik heb wel een periode last van pijn gehad tijdens een erectie.

Reageren

Dat denk ik eerlijk gezegd niet. Dan zou de vernauwing wel heel erg moeten zijn geweest. Dat had je oprekken niet goed gekregen

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Kleinere penis door stress?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe