(aangeboren)Kromming van de penis naar rechts (40 graden)(17 jaar)

Hallo,

Sinds ik mijn erecties kan heugen heb ik een kromming in mijn penis naar links van ongeveer 40 graden. Hier ben ik erg onzeker over.

Op internet heb ik veel gelezen over peyronie, dit lijkt mij ook het meest waarschijnlijk. De kromming begint bij een knobbeltje aan de zijkant van mijn penis. Vanaf daar komt hij naar links. Vreemd is wel dat ik pas 17 ben, en peyronie meestal pas optreed vanaf 30 jaar. (mogelijk ben ik ooit gevallen bij een erectie toen ik nog niet met seks bezig was)

Ook is het vreemd dat aangeboren peniskrommingen meestal naar beneden zijn, en niet naar links. Mijn penis heeft bovendien een lengte van ongeveer 15 centimenter.

Seks is door mijn kromming wel mogelijk, maar minder prettig en soms gevoelig voor een dame. Het is ook erg vervelend omdat ik er erg onzeker over ben.

Ik heb een aantal vragen:

- Wat is de meest waarschijnlijke aandoening in de beschreven situatie?
    - Wat zijn mogelijke behandelingen die gedaan kunnen worden?
    - Komt deze aandoening vaker voor onder jongeren?

Alvast bedankt voor het antwoorden.

Reageren

[quote]Vreemd is wel dat ik pas 17 ben, en peyronie meestal pas optreed vanaf 30 jaar. (mogelijk ben ik ooit gevallen bij een erectie toen ik nog niet met seks bezig was)[/quote] Dat is minder vreemd dan je denkt en komt ook vaker voor. Met vallen zal dat niets te maken hebben.

De vraag is alleen of het ook peyronie is...maar dat kan ik zo niet beoordelen.

[quote]Ook is het vreemd dat aangeboren peniskrommingen meestal naar beneden zijn, en niet naar links. Mijn penis heeft bovendien een lengte van ongeveer 15 centimenter.[/quote] Aangeboren peniskrommingen zijn er in alle richtingen.
    Met 15 cm is niets mis.

- Wat is de meest waarschijnlijke aandoening in de beschreven situatie?
    [color=#ff0000]zoals ik al schreef zal eerst nog moeten worden vastgesteld of het peyronie is. Er kan ook een belemmering in de bloedtoevoer zijn door andere redenen waardoor de kromming ontstaat.[/color]
    - Wat zijn mogelijke behandelingen die gedaan kunnen worden?
    [color=#ff0000]Peyronie is operabel.[/color]
    - Komt deze aandoening vaker voor onder jongeren?
    [color=#ff0000]Dat komt vaker voor dan je denkt.[/color]

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: (aangeboren)Kromming van de penis naar rechts (40 graden)(17 jaar)

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe