Home / Erectieproblemen / Besnijdenis 17 jaar nog mogelijk?
Zoals de titel al zegt.
Is dat nog altijd mogelijk om te besnijden op je 17 jaar? Ik krijg m'n voorhuid niet meer naar achteren.
Ik wil me wel gaan laten besnijden, maar op je 17 is dat echt genant. Moest ik het vroeger gedaan hebben als kind schaamde ik me waarschijnlijk nog niet. Maar nu op zo een "oude" leeftijd me laten besnijden is toch wel even iets om na te denken.
Suggesties? En is het mogelijk?
De vraag is of er sprake is van een vernauwing of een verkleving van je voorhuid.
Een verkleving hoeft niet per definitie tot een besnijdenis te leiden. Dat geldt in beperkte mate ook voor een vernauwing.
Uiteraard is een besnijdenis mogelijk. Dat altijd op iedere leeftijd.
Ik zou wel willen naar de huisarts gaan, maar m'n huisarts kent ons gezin heel goed en het zou genant zijn om daar m'n penis te laten onderzoeken. Kan ik naar een andere dokter gaan of naar het ziekenhuis een dokter raadplegen? Want voor de genante dingen ga ik liever niet naar m'n huisarts.
Daar is het nou juist de "huisarts" voor. Dat jullie huisarts jullie gezin goed kent maakt daar toch niet aan uit. Hij heeft zwijgplicht. Hij mag met NIEMAND daarover praten.
Je hebt toch een verwijzing van de huisarts nodig naar de uroloog.....
ben 17 jaar en had hetzelfde probleem, heb het gewoon gezegt aan mijn moeder & ze zei dat het helemaal niets is om over te schamen en reageerde volkomen normaal. Ben eergisteren besneden & ben heel blij, geen pijn.. veel properder & veel beter voor sex later
Ja, misschien is het beste om het gewoon te vertellen aan m'n ouders. Ik ga het zowieso vertellen, maar eerst moet ik nog wat nadenken.
Ik ben ook nog NOOIT geopereerd geweest in mijn leven. Amper naar een ziekenhuis gemoeten ik ben heel mijn leven zo gezond als een vis geweest. Dus over die eerste operatie moet ik ook nog even bij nadenken. Ik heb gehoord dat je meestal moet overgeven of misselijk bent nadat je wakker word van de narcose?
Maar ja, het zal er ooit wel eens van moeten komen hé
Voordat je je helemaal druk gaat maken over een operatie moet eerst nog blijken of het een vernauwing of verkleving is. Maar dat ziet de huisarts dan wel. Op bijgaande foto zie je een vernauwing.
Maar ik denk wel dat het goed is om te vertellen. Het is inderdaad niks waar je je voor moet schamen.
Overigens krijg je bij een besnijdenis geen narcose maar een plaatselijke verdoving. Dus niks misselijk of overgeven.
Maak je ook niet druk over het onder narcose gaan. Ben vorig jaar geopereerd aan men appendix, je gaat in slaap gedaan en wordt later gewoon weer wakker alsof je s' ochtends zou opstaan, alleen een raar gevoel als je weet wat er in tussentijd gebeurt is. Overgeven en misselijkheid kan, maar lijkt me eerder weinig voorkomend.
hoi, praat er over thuis of ga eerst langs je huisarts om eens te kijken wat hij er over te zeggen heeft.
in mijn jeugd is mijn voorhuid ook te nauw geweest, en deze heb ik met aardig wat pijntjes wel op kunnen rekken, maar is zeker geen pretje geweest.
ik ben nu 32 en alles is verder wel prima, alleen heb ik een enorme lange voorhuid waar ik nu echt van af wil.
ik heb er vroeger nooit over durven praten met mijn ouders, en internet bestond toen nog niet.
ik ben ook nooit ziek geweest en kwam ook nooit bij de dokter.
nu ik terug kan kijken moet ik zeggen dat ik me toen veel beter had kunnen laten besnijden. of een zalfje dat had kunnen werken. dat zou me een hoop ellende hebben bespaard.
schaam je dus niet.
en vraag de huisarts naar de mogelijkheden die er zijn.
good luck.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!