Voorhuid niet over mijn eikel

Hallo,

hier is al veel vraag naar geweest, maar wil het graag toch zelf beantwoord hebben. Ik ben 14 en word met 6 maanden 15. Ik krijg mijn voorhuid niet over mijn eikel. Mijn huid komt tegen het einde van de eikel aan, maar niet verder. Ik kom wel klaar maar niet wit zoals je overal ziet (sperma) het is een beetje doorzichtig/grijzig of zo. Is dat daarom? Ik vind mijn lengte in slappe stand +/- 8 centimeter ook niet echt groot, of is dit normaal. En ik heb nog maar een klein beetje schaamhaar (boven mijn piemel) maar wel veel balhaar, ik snap het niet, waarom is dat zo? Ik hoor het graag

groeties

Reageren

Met uitzondering van de voorhuid die niet helemaal naar achteren geschoven kan worden, is er niet waar je je zorgen over zou moeten maken. De lengte in slappe toestand is prima. Het schaamhaar komt vanzelf. Niet iedereen is even behaard in de schaamstreek boven de penis. Bovendien ben je pas 14 jaar. Dat zal ongetwijfeld nog wel komen.

Het is mogelijk dat je een verkleving hebt van de voorhuid. Dat is niet zo goed. Omdat je de voorhuid niet helemaal naar achteren kunt schuiven, kun je dus ook je penis niet goed schoon maken onder je eikelrand en de binnenkant van je voorhuid. Zo heb je dus een verhoogd risico op infecties of ontstekingen. Bovendien gaat dat stinken. Ik kan dus zo niet beoordelen of het een verkleving is of eventueel een vernauwing. Ik zou je dus adviseren om naar je huisarts te gaan. Die kan in ieder geval wel zien of het een verkleving is. Dat is doorgaans heel eenvoudig op te lossen met behulp van een zalf die de huisarts kan voorschrijven. Dat zou je dan zelf kunnen doen om de huisarts kan de verkleving los maken.
    Een verkleving kan tijdens het neuken en soms ook met masturberen problemen geven als de voorhuid plotseling iets te hard naar achteren wordt getrokken. Ze kan dan los scheuren van je eikel en dan ontstaan er wondjes.

De kleur van je sperma hoeft ook geen probleem te zijn. Het kan ermee te maken hebben dat je misschien iets te vaak masturbeert en dat je dus pas 14 bent.

Reageren

Is dit ook op te lossen zonder naar de huisarts te gaan?

Reageren

Een verkleving zou zelf op te lossen kunnen zijn. Maar dan moet wel eerst duidelijk zijn dat het ook een verkleving is. Anders veroorzaak je meer schade dan je lief is. Daarom is het beter om even naar de huisarts te gaan. Die kan dat zo zien. Overigens kun je ook zonder je ouders naar de huisarts.

Reageren

Oke dankjewel Tandor,

ik hoop dat je snapt dat het als jongen van 14 zogeheten 'akweird' is om naar de huisarts te gaan. Alleen ik denk dat me ouders er wel bij móeten zijn, en anders komen ze er toch wel achter, maar ik wil dit niet verder met mijn ouders bespreken tot dat ik er overheen ben. Tips hoe ik 'ongezien' met aanraking bij de huisarts kan komen?

Groetjes en Bedankt,

P

Reageren

Je kunt en mag zonder je ouders een afspraak maken bij de huisarts. Deze zal zonder jou toestemming ook niet met je ouders hierover praten. De vraag is natuurlijk of dat nodig is. Ik denk dat je dit gerust met je vader kunt bespreken. Ik begrijp dat je het gênant vindt, maar geloof me dat dat reuze meevalt. Ik denk dat je vader en ook je moeder blij zijn, dat je dit probleem aankaart zodat er wat aan gedaan kan worden. Je vader zal dit beter begrijpen dan wie ook. Maar dat moet je natuurlijk zelf beslissen. Het is in ieder geval belangrijk dat vast komt te staan of het een verkleving of een vernauwing is. De huisarts kan dat zo zien.

Reageren

Ik lag laatst, toen ik je reactie zag, in bed en was inderdaad aan het overwegen met me pa te bespreken, máár zoals je al zij, zeer gênant. Ik weet bijna zeker dat het een verkleving is.
    Maar wat is überhaupt het verschil?

Super bedankt voor reageren en helpen

P

Reageren

Tandor,

ik heb dit bericht gelezen op een ander forum:

'In principe hoef je hier niet naar de dokter voor te gaan als je wilt, heb dit namelijk zelf ook gehad en zelf ook weggehaald:) Ik zal je vertellen hoe:

Zorg er eerst voor dat je eikel iets minder gevoelig word, dit kan bijv. (klinkt miss raar) door eerst klaartekomen. Je eikel is dan minder gevoelig. Probeer dan de eikel en de voorhuid rustig los te trekken. Wees niet boos als het niet binnen een dag duurt, ga eerder van een maand uit. Het zal zeker pijn doen, maar hier zul je even mee moeten leven.

Na een tijdje zul je denk ik merken dat er kleine gaatje komen, dan moet je nog even doordrukken en voilá je hebt een vrije eikel'

Mijn vraag is, moet ik dit advies opvolgen, want ik los het liever zelf op dan naar de huis arts te gaan.

Reageren

Om heel eerlijk te zijn is dat een beetje raar verhaal. Dit gaat overigens om een volledig verkleefde voorhuid waar helemaal geen beweging in is te krijgen. Bovendien is dan alleen de voorhuid aan elkaar gekleefd en zit die niet vast op de eikel.

Een verkleving zou je in principe zelf kunnen oplossen. Daar heb ik wel wat tips voor. Maar dan moet je zeker zijn dat het een verkleving is en geen vernauwing. Daarom ook mijn advies om even naar de huisarts te gaan. Die kan dat namelijk zo zien. Ik kan daar zo ongezien niets over zeggen.

Als je een vernauwing hebt en die geforceerd naar achteren doet loop je het risico dat ze niet meer terug kan en er een spaanse kraag ontstaat. En geloof me dat wil je niet. Die moet dan nl operatief worden verwijderd.

Reageren

Beste jongen van bijna 15 jaar,

Volg a.j.b. de adviezen van Tandor op => huisarts.

Ik voeg er aan toe, je 1e bericht over kleur sperma. De kleur en substantie van je sperma is per jongen, tijdstip en leeftijd verschillend. Maak je daar geen zorgen over, behalve als je er last van hebt (en zo ja: graag uitleg).

Ik krijg, ondanks dat..de indruk dat je je ouders erbij wilt betrekken. Bij twijfel: gewoon doen! [b]Wat is het ergste dat je kunt gebeuren[/b] als je hen op de hoogte stelt van je probleem en dat je (in dit geval) je huisarts wilt/moet raadplegen? Zie Tandor.

Wat me verbaast is het feit dat je je voorhuid bijna kunt terugtrekken: stijf of slap?
    Lukt het je wel om in slappe toestand deze terug te trekken? Zodat je je eikel kunt wassen.

Enige aanvullende info is nodig. Hoe ziet de rand van je voorhuid eruit als je tot het uiterste gaat? Gezwollen, scheurtjes of wat dan ook.

Ik had vroeger (en nog) een lange voorhuid, ietwat nauw. De nu bekende crèmes bestonden nog niet. Millimeter voor m.m. heb ik, met succes, mijn voorhuid kunnen oprekken. Het neemt wat tijd, maar dan heb je wat je wilt.

We horen graag van je, zeker na bezoek h.a.

Reageren

Hallo,

sorry voor de ontzettend late reactie, had niet gezien dat er nog iemand had gereageerd. Ik wil wel een foto maken als dat zou helpen?

mvg

Reageren

De vraag is of je een verkleving hebt of een vernauwing. Van een vernauwing heb ik een foto bijgevoegd. Je kunt dit vergelijken of dat hetzelfde als bij jou is als je penis stijf is. Je mag uiteraard een foto plaatsen. Dat moet dan wel een foto zijn van je penis als die stijf is waarbij je de voorhuid zover als je kunt naar achteren schuift.
    ( je mag de foto ook aan mijn mailadres ([email protected]) sturen als je die liever niet op het forum hebt.)

Reageren

Nee..zo ziet ie er niet uit! Het is echt denk ik een verkleving! Ik heb gewoon overal de zelfde dikte en niet vooraan dunner zoals op die foto! Me huid zit gwn echt vast onderaan de eikel..

groet

Reageren

Dan zal het inderdaad een verkleving zijn.
    Er zijn 2 opties.
    1. Je gaat naar je huisarts. Die kan de verkleving geheel of gedeeltelijk los maken met behulp van een zalf. Dat is de makkelijkste en snelste oplossing.

2. Je probeert het eerst zelf.
    Neem wat slaolie of olijfolie mee in de douche. Doe de olie op je eikel als je de voorhuid zo ver als je kunt naar achteren hebt geschoven. Probeer met duim en wijsvinger, onder de douche de voorhuid voorzichtig iets naar achter te schuiven. Zorg ervoor dat er olie op je eikel zit. Doe dit wel heeel voorzichtig zodat er geen wondjes ontstaan. Je moet wat geduld hebben en iedere dag even weer iets verder proberen.

Reageren

Hoi ik heb een soort van het zelfde probleem alleen krijg im mijn voorhuid tot ongeveer de helft en dan wilt hij niet veder doe ik dit wel zie ik inderdaad de eikel maar dit doet ontzettend veel pijn en het is moeilijk om hem terug te krijgen

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Voorhuid niet over mijn eikel

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe