Penisfractuur/penisbreuk – littekenweefsel

Hallo,

op 7 mei van dit jaar heb ik een penisbreuk opgelopen. Zwellichaam op twee plaatsen verticaal ingescheurd en hetzelfde gebeurde met de plasbuis. Om 16:00 uur gebeurde het en om 19:00 uur lag ik op de operatiekamer om het te herstellen. Twee uur laten waren de chirurgen klaar.
    Gezien de complexiteit en de puinhoop dat het was, waren er bij de chirurgen grote zorgen of het nog goed zou komen met erecties, stand van de penis en plassen. Gelukkig is dat allemaal goedgekomen in een relatief korte tijd. Geen scheefstand, goede erecties en plassen gaat (na twee weken een katheter gehad te hebben) ook prima. Dat is allemaal goed.
    Het punt waar ik nu mee zit, is het littekenweefsel. Ik weet dat het nog kort is na de operatie, maar ik maak me licht zorgen over de verkorting van de penis door het littekenweefsel. Stel dat het zo blijft, zijn er dan mogelijkheden om dat littekenweefsel soepel te maken of weg te halen? Of kan ik nu al iets doen om het soepel te maken? Ik heb gelezen dat het masseren een positieve invloed kan hebben, dus dat doe ik nu dan ook.

Ik hoor graag de ervaringen van andere mannen of ze dit ook gehad hebben en hoe ze daar mee om zijn gegaan. En natuurlijk de ervaringen en suggesties wat er aan het littekenweefsel gedaan kan worden (op termijn).

Dank je wel alvast.

Reageren

Of er iets, en wat er dan aan gedaan zou kunnen worden, kan toch alleen maar worden vastgesteld door een plastisch chirurg. En dat zal toch bij iedereen en bij iedere operatie anders zijn.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Penisfractuur/penisbreuk – littekenweefsel

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe