Knobbeltje op linkerbal

Hallo Allemaal, ik heb een knobbeltje op mijn linkerbal, ter grootte van een erwt. Een soa is uitgesloten, omdat ik het al had voordat ik mijn vriendin leerde kennen en ik heb het daarvoor nog nooit gedaan. Teelbal kanker? Als ik aan het knobbeltje zit, doet ie pijn. Dit is daarbij niet heb ik gelezen verder heb ik ook geen last van steken in lies of zo de verdere symptomen heb ik dus niet. Nou, kort samengevat ik heb dus een knobbeltje op mijn linkerbal doet pijn wanneer ik er aan zit heb er verder geen last van. Handig om te weten is dat ik in mijn kinderjaren een keer geopereerd ben aan mijn balzak omdat mijn balletjes verstrengeld zaten.

Weet iemand wat dit is? Ik durf namelijk niet naar de dokter. Ik houd er niet van als er mensen aan mijn zaakje zitten of ernaar kijken (behalve mijn vriendin)

Groeten DK1989

Reageren

Mijn raad is om toch even langs de huisarts te gaan.
    Als je in het verleden een gedraaide testikel hebt gehad en er is operatief ingegrepen dan is er waarschijnlijk bij het litteken iets vergroeid. Niets kwaadaardigs, maar als je er last van hebt, moet je er naar laten kijken. NB: dan heeft je vriendin ook weer vrij spel.

Reageren

Ralf, ik vind jouw advies correct en zeer zorgvuldig.

De behandeling van een torsio testis kan littekenweefsel achterlaten. het is dus zeer plausibel dat het knobbeltje dat je voelt het litteken is van de gedraaide steel operatie.

Maar het is via internet niet absoluut te beoordelen. Een huisarts kan dit lichamelijk onderzoeken en je uitsluitsel geven en je dus volledig geruststellen.

Reageren

Thanx voor de Reacties!

Heb het mijn ouders verteld en zei zeiden dat men vader het ook heeft. Dat was ook Litteken weefsel...

Maar toch ga ik even naar de huisarts hoe spannend het ook is!

Reageren

Verstandig. Maar blijkbaar ben je toch bang voor iets anders, heb je bijvoorbeeld onveilig gevreeën? Of denk je dat je kanker hebt? Vraag dat dan aan de huisarts en wees open en eerlijk. Hij heeft geheimhoudingsplicht.

Reageren

Noujah Soa kan het niet zijn had het al voordat ik het ooit heb gedaan;)

In ieder geval ik weet niet hoe ik er anders aan zou moeten komen!....

En ja dacht kanker maar die symptomen heb ik niet!

Maar ik ben heel open tegen mijn ouders dus al was het een soa zou ik het ze nog vertellen;)

Reageren

Dat is toch gewoon je bijbal. Ik dacht dat dat epididymis heette...

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Knobbeltje op linkerbal

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe