Gevoeligheid in bijbal en lies

Sinds anderhalve week heb ik allerlei lichte pijnklachten in m’n lichaam. Licht zeurend gevoel over de hele onderbuik, steekjes in m’n onderrug en soms in het midden, m’n heup en linkerbeen spelen zo nu en dan ook op. Ook mijn teelballen zijn gevoelig. Nu zit ik momenteel in een extreem stressvolle periode omdat mijn vriendin en ik uit elkaar gaan. De dokter, die ik al heb opgezocht, zoekt dat als reden voor dit alles.

Ik ben zelf super gefocust op mijn teelballen en dagelijks aan het checken en testen of er iets mee is (ik ben redelijk hypochonder en las iets over zaadbalkanker). Door zo veel te voelen worden ze nog gevoeliger. De linker is altijd een stuk groter geweest, rechts is waarschijnlijk later ingedaald. Dit heb ik 15 jaar geleden al laten checken door de dokter. Links is altijd wat gevoeliger en nu ook. Rechts voel ik een minuscuul klein harder bobbeltje precies bij of op de aanhechting van de bijbal en de teelbal. Kan zijn dat dit er altijd al zit maar zo obsessief als nu heb ik het nooit gecheckt. Als ik het hard indruk (moet ik goed zoeken) voel ik dezelfde gevoeligheid als de rest van de bijbal. Moet ik me hier direct druk om maken of is dat wat overdreven?

Reageren

Het is toch wel wat overdreven. Je moet om te beginnen stoppen met voortdurend aan die dingen te voelen en te drukken. je veroorzaakt zo zelf klachten en problemen. Omdat je hier zo gefocust op bent en daar dagelijks aan zit, kan het zijn dat je bekkenbodemspieren overspannen zijn. Dat geeft dan vervolgens de klachten die je beschrijft.

Reageren
    1. Dat klinkt logisch. En dat hele kleine iets hardere plekje bij de aanhechting op m’n rechter bijbal/teelbal? Verstandig om dat in de gaten te houden maar geen man overboord of wat is handig?
      Ik heb in mijn leven altijd redelijk gevoelige ballen gehad alleen ik ben nu een beetje paranoia geworden door al die rare pijntjes.
    Reageren

Je kunt naar de huisarts gaan en ernaar laten kijken

Reageren

Ik zal nog even afwachten en kijken hoe de klachten evolueren als ik er inderdaad minder op gefocust ben en aan heb gezeten. Die bal is verder niet gevoeliger of groter dan eerst, is vrij klein zelfs ten opzichte van de ander. Als het foute boel is dan groeit het waarschijnlijk snel dat plekje?

Dank in ieder geval voor de adviezen en bemoedigende woorden.

Reageren

Over het groeien van dat plekje kan ik zo helaas niets zeggen.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Gevoeligheid in bijbal en lies

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe