Rode vlekken op eikel, jeuk en koud gevoel.

Hallo,

Vanochtend toen ik wakker werd had ik opeens rode vlekken op mijn eikel. De dag ervoor was het er nog niet. Daarvoor was hij erg droog en ook wel een beetje rook met wat kloofjes. Op het moment dat ik dacht dat het weg was, kwam het blijkbaar erger terug. Het jeukt af en toe en voor de rest voelt mijn eikel wat "kouder" aan. Ookal denk ik dat dat de lichte jeuk is.

Wat kan dit zijn? Ik heb nog geen seks gehad. Masturbeer wel regelmatig. En als dit er wat mee te maken heeft: Als ik een stijve heb, komt het puntje van mijn eikel makkelijk door de voorhuid heen, waardoor hij schuurt met mijn onderbroek.

Wat kan dit zijn?

Reageren

Het zou een schimmelinfectie kunnen zijn. Ga naar de huisarts met de klachten

Reageren

Hallo Tandor,

Er zit ook een rood plekje onder mijn voorhuid, als ik het terug trek. En ook is mijn voorhuid bij mij toompje helemaal rood als ik het terug trek. Is dit ook een schimmelinfectie?

Ik heb nu zalf gehaald en ga dat gebruiken.

Reageren

Dat zou kunnen

Reageren

Hallo,

Ik gebruik nu een anti schimmelzalf van de Kruitvat voor een week en de klachten en symptomen zijn aanzienlijk verminderd. Positief dus. Rode vlekken zijn bijna weg, droogheid is bijna weg en de jeuk is ook weg. De roodheid van mijn voorhuid is ook weg.

Hier heb ik nog wel een beetje last van:

Ik heb nog een lichte steek door mijn eikel/penis zo af en toe, dat doet niet echt pjin, maar is meer irritant/zeurderig. Daarnaast is het plassen nog een beetje branderig. De rode vlekken zijn er nog wel, maar veel kleiner. Heb wel het idee dat mijn gehele eikel een wat rodere kleur heeft gekregen.

Maar ik heb het idee dat het de goede kant op gaat.

Hoelang moet ik blijven doorsmeren met die zalf? En Hoelang duurt het meestal voordat ik van alle klachten af ben?

Reageren

Ik zou dan toch nog even 3 dagen doorsmeren

Reageren

Bedankt! Dan doe ik dat.

Reageren

Hallo,

ik ben nu twee weken verder sinds mijn eerste post. Nu ben ik sinds gisteren gestopt met de antischimmel zalf. Alleen mijn klachten zijn nog steeds niet helemaal weg.

Je kan nog steeds zien dat er rode vlekjes etc zijn rondom het topje van mijn eikel. En ook als ik de voorhuid een paar seconden naar achter hou, wordt mijn eikel roder (maar dit is normaal? ik weet het niet meer aangezien ik nu op alles let).

Verder is het plassen niet echt branderig meer maar af en toe nog wel een beetje "warmer". Daarnaast is de jeuk een beetje terug sinds ik gestopt ben met de zalf, maar dat kan ook tussen mijn oren zitten.

Het is dus enorm verminderd, maar nog niet helemaal weg.

Wat is jouw advies? Een wachten en kijken zonder zalf? En als het dan nog niet helemaal weg is naar de huisarts gaan?

Reageren

Even terugkomend op mijn vorige post van een paar minuten geleden. Ik kwam er net achter dt er toch weer een wat rodere uitslag zit naast mijn toompje. Het zit aan 1 kant van mijn eikel. Er zit ook een klein rood pukkeltje.

Door blijven smeren? Ik heb gehoord dat lang door blijven smeren met zo'n antischimmel zalf slecht is voor je eikel, omdat er hormonen inzitten?

Reageren

Kijk het even een paar dagen aan en probeer er zo min mogelijk op te letten

Reageren

Ik heb ook gehoord dat kokosolie helpt tegen een schimmelinfectie. Als ik dit zou gebruiken, hoe dien ik het dan toe te passen? Erop smeren of oraal innemen?

Als het morgen/overmorgen nog niet verbeterd is ga ik langs de huisarts. Ik heb volgens mij ook last van hooikoorts, kan dit hier ook wat mee te maken hebben?

Reageren

Kokosolie moet je dan smeren. Maar ik zou dat niet doen.

Reageren

Oké. Waarom niet?

De klachten lijken de ene keer iets meer aanwezig dan de  andere keer.  Soms jeukt het. Soms een lichte steek door mijn penis. Soms een branderig gevoel. Rode eikel en soms een pukkeltje/stipje te vinden. Dit lijkt op een schimmelinfectie toch? Sorry voor de vele vragen maar ik wordt er aardig gestresst en onzeker van. Ik wacht nog 1 of 2 dagen en dan ga ik naar de huisarts.

Reageren

Omdat je sowieso van plan bent om naar de huisarts te gaan is het dan beter om even niets meer te smeren

Reageren

Oke! Ik zal zeggen wat de huisarts zei, als ik er heen ben geweest.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Rode vlekken op eikel, jeuk en koud gevoel.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe