Schimmel infectie penis gaat niet weg.

En wederom flinke klachtenafname na gebruik fluconazol. Had al na enkele uren het idee dat het wat deed. In 1 dag weer normale huid na 1 week lang droog en rood. Ik weet het niet meer. Schimmel en eczeem samen? Hormoonzalf maskeert schimmelinfecties en kan het erger maken, ik ben in ieder geval gestopt met de hormoonzalf (was al afgebouwd), hopen dat er geen rebound komt. Mocht het toch alleen een schimmelinfectie zijn dan is deze behoorlijk hardnekkig. Ik kan me niet voorstellen dat ik bijvoorbeeld diabetes heb, maar wie weet. Fijn dat er iets helpt, maar ik zou graag hier ook eens permanent vanaf willen zijn....

Reageren

Ik heb in het verleden ook fluconazol gebruikt. Toen waren de klachten ook weg. Maar voor een week ofzo.
    Ik had dus laatst zomaar weer een schimmelinfectie. 2.5 weken gesmeerd met canesten en nu is het ook weer over.
    Voor de zekerheid slik ik wel probiotica en gist nu voor ondersteuning.

Heb je die fluconazol gewoon via de huisarts/apotheek?

Reageren

Ik heb in het verleden ook wel eens fluconazol gebruikt. Ook direct verbetering maar hooguit voor een week. Heb jij ze via de huisarts/apotheek?

Reageren

Klopt via de huisarts. Heeft de canesten je geholpen? Bij de vorige flucanozol is het 7 weken weg gebleven. Er is dus in ieder geval iets van schimmel. De dermatoloog denkt ook aan eczeem maar hormoonzalf deed helemaal niks. Als je dan leest dat hormoonzalf de immuunreactie onderdrukt waar door schimmels kunnen groeien dan weet je ook niet meer waar je goed aan doet.
    Ik wil dus graag gewoon eens een aantal weken niks smeren en kijken wat er gebeurd, maar weken lang roodheid, jeuk en weinig sex waarbij je geen garantie hebt of het dan ook goed komt is ook niet echt een leuk vooruitzicht

Reageren

Ja de canesten heeft het weer helemaal verholpen. Ik had echt duidelijke schimmel aanval. En door het jaar heen heb ik dus gewoon dat droge en licht geïrriteerde.

Ik heb hetzelfde als jij. Is het nu nog lichte sluimerende schimmel die niet bij een monster bij de huisarts wordt vastgesteld? Is het ene beschadigde huid barrière? Is het een andere huidaandoening?

Het is wel gek dat canesten of fluconazol altijd wel echt aanslaat. Schimmel/candida zit natuurlijk altijd op je slijmvlies. Wie weet is het toch hardnekkig. Ik blijf in elk geval die probioticastammen en gist voorlopig doorslikken. En nu weer even terug gevallen op enkel 1 maal daags vaseline. Dat gaat goed.

Seks/masturbatie maakt meestal wel weer dat de boel weer gaat reageren. En door die frictie schijnen schimmels weer meer kans te hebben, en zo blijf je met kip en ei verhaal bezig, en de vraag wat nou precies maakt dat het in stand blijft

Reageren

Ik heb wel het gevoel dat dermatologen en huisartsen ook maar wat doen. De diagnose eczeem heeft het complexer gemaakt, daarvoor stond ik op het punt een besnijdenis te doen. Ik heb meerdere malen gevraagd aan de dermatoloog of het niet wat gek is dat eczeem zo plotseling dan daar begint maar ik kom er niet tussen. Ik lees op de forums hier dat vele mensen zowel schimmel zalf als hormoonzalf hebben gekregen, en het ene na het andere middel krijgen. Er wordt geen moment gevraagd wat er dan daadwerkelijk aan de hand is. Misschien straks achteraf gezien niet terecht, maar die hormoonzalf heeft het nu voor mijn gevoel het allemaal veel erger gemaakt.

Ben bezig met omega 3 pillen en straks weer de probiotica. Hoop dat het ooit weggaat.

Reageren

Hi Arie,

Heb jij al eens geprobeerd de voorhuid naar achteren te dragen? Bij mij werkt dat wel. Zonder smeren oid. Alleen je bent er wel altijd mee bezig, dat dan wel weer helaas.

Reageren

Hoi Ad
    Ik ben Arie niet, maar sluit me volledig bij je aan. Inderdaad wel 'gedoe' maar bij mij helpt het absoluut en het verstoort de natuurlijke herstelprocesssen niet (iets waarvan mijn huisarts tot haar vreugde constateerde dat het nog functioneert). Sterkte en succes gewenst, mannen

Reageren

Nee ik heb voorhoud naar achteren niet geprobeerd. Ooit wel eens een dagje geprobeerd maar het was een vervelend gevoel en mijn voorhoud bleef terugrollen. Heb overigens wel dichtbij een besnijdenis gezeten, maar teruggekrabbeld omdat ik meerdere forumleden zag waarbij dit ook niet hielp. Wie weet probeer ik het nog eens een keer. Ik smeer nu 1 keer per dag, was 1 keer per dag en ben sinds 2 weken compleet met hormoonzalf gestopt. Ik ben er redelijk zeker van dat de ph-waarde/zuurgraad/balans weg is in het gebied en dit aansterken is de uitdaging. Ik verwacht dat de klachten weer terugkomen, wanneer dit geval is overweeg ik om het lijden te proberen te rekken en 2 weken de infectie z'n gang te laten gaan in de hoop dat het lichaam het zelf opruimt.
    Het blijft wel pijnlijk dat ik op google dit opgezocht heb, maar ik heb ook gelezen dat vrouwen met een hardnekkige schimmelinfectie soms wel een jaar lang fluconazol gebruiken totdat de infectie een keer weg is.

Waar ik overigens wel benieuwd naar ben is hoe lang mensen door de roodheid en jeuk heengaan wanneer ze stoppen met smeren? Ik heb meerdere verhalen gelezen van mensen die op een gegeven moment cold turkey stoppen met smeren, en dan wekenlang de huid met rust laten en op deze manier het lichaam het zelf laten doen. Hoe lang kan je echter rondlopen met die klachten voor je het spuugzat bent?

Het blijft een complex iets.

Reageren

Forum blijft weer hangen

Reageren

En klachten inderdaad na een week flucanozol weer terug, zoals vele anderen die dit ook geprobeerd hebben. Ik ben wel een week klachtenvrij geweest. Ik doe 1 laatste poging nog met protopic wat de komende 2 weken 2 keer per dag gaan smeren. Heb er wel een hard hoofd in. Denk nog steeds aan verstoorde barrière, het zal tijd nodig hebben. Ik ga het forum voorlopig ook ff niet meer bezoeken, wie weet trekt het ooit nog weg. Had gehoopt op wat meer interactie

Reageren

Heb sinds kort de Nero’s deodorizer in huis. Wanneer ik de voorhuid terug draag. Ervaar ik nauwelijks last. Maar wanneer ik hem gewoon over de eikel laat, kreeg ik direct last dus de Nero maar eens geprobeerd. Nu, na één week, lijkt alles weg te blijven ook met voorhuid gewoon. Wel, moet ik zeggen dat dit spul aanvoelt als tijger balsem voor zeker 15min. Dus het brand wel echt. Maar het lijkt te werken. Had het besteld vanuit de US, levertijd is ong. 3 weken. Er staat op de verpakking, dagelijks gebruik, maar ik gebruik het om de dag 1 maal. Wordt vervolgd.

Reageren

Oke interessant project. Ben benieuwd als je dan uiteindelijk afbouwt met die Nero dat het dan weg blijft.
    Dat is uiteindelijk wat je wil natuurlijk

Reageren

Iemand ook de constatering Lichen sclerosus gekregen?

Reageren

Hi @onbekende 32, dat is natuurlijk iets heel anders waar andere forums voor zijn. De symptomen van LS lijken over het algemeen niet op Candida oid. LS is dunner worden van huis, veel wondjes en verkleuringen

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Schimmel infectie penis gaat niet weg.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe