Schimmel infectie penis gaat niet weg.

Hi Anoniem,
    Ik smeer eigenlijk niks meer op af en toe als ik weer schilfers zie op de voorhuid wat vaseline.
    Wel draag ik de voorhuis nagenoeg altijd naar achter al schuift deze soms wel terug. Ondanks dit krijg ik nog steeds 4x per jaar een infectie.

Reageren

Laat je gewoon besnijden joh

Reageren

Misschien even een andere gebruikersnaam gebruiken Arie?

Reageren

Inmiddels heb ik meer dan 10 jaar last en deze aandoening nam steeds meer toe. Aanvankelijk alleen in de zomermaanden met, zoals ik later merkte, vochtige zwem-/sportbroeken als ware broeinesten. Dit leidde tot overgroei aan schimmels met als gevolg chronische infectie en ik werd resistent voor crèmes. Eigenlijk lijd ik aan posthitis; alleen de schacht is geïnfecteerd, niet de eikel. Ik denk dat dit komt omdat deze bij mij van nature buiten de voorhuid steekt. Dit bracht mij op de theorie de hele penis zoveel mogelijk schoon en droog te houden en te ventileren. Dit geeft goede resultaten, in die zin dat het beheersbaar is en verder merkte ik dat zonlicht een positief effect heeft. Momenteel heb ik hierdoor in de zomermaanden minder problemen, in tegenstelling tot de wintermaanden.... Ik breng 1 keer per dag zuivere kokosolie aan en als het meer geïrriteerd is walnootolie, dit is minder agressief. Ik hoop dat lezers hiermee hun voordeel kunnen doen.

Reageren

Smeer nu 2 keer per dag basis zalf en heb de hormoonzalf afgebouwd naar 1 keer per week. Huid ziet er al een tijdje redelijk uit, in ieder geval constant. Sommige dagen voelt het geïrriteerd, sommige dagen veel minder. Als ik slecht slaap of veel stress heb lijkt het erger. Vraag me ook af in welke mate het mentale stuk meespeelt. Chronische pijn kan ontstaan bij veel aandacht voor de klacht, is dat hier ook niet zo? Als je wilt dat klachten weggaan na een lange tijd komt er dan niet juist een focus op en houd je het in stand?

Reageren

Goedemiddag allen,

Enige tijd geleden heb ik een bericht op dit forum geplaatst, ik was het zo zat! Continu een rode voorhuid/eikel wat steeds leek op een schimmelinfectie. Ik heb er 1.5 jaar schimmel zalf op gesmeerd en het kwam na een periode steeds terug.
    Ik zag het gewoon even niet meer zitten, na wat onderzoek te doen en dit forum te benaderen kwam ik erachter dat het soms ook goed is om eens geen schimmel zalf te smeren en gewoon goed schoon te maken. Dit doe ik nu en in combinatie smeer ik cetamacgrol crème met 20% vaseline. En verrek, ik heb al langer dan een maand geen reactie gehad! Ik wil absoluut niet zeggen dat dit een oplossing voor iedereen is, maar proberen kan zeker geen kwaad! Ik hoop dat het bij jullie ook werkt.

En oja, ik heb 3 dermatologen gehad en geen een heeft dit geadviseerd.. hiermee wil ik geen kritiek uiten, maar wel even aangeven dat als je er zelf helemaal klaar bent dit eventueel nog kan overwegen.

Reageren

Fijn om te horen Rens. Hoe vaak smeer je de basiszalf?
    Bij mij zijn de klachten nu al ruim 2 maanden stabiel. Wel zijn er rode vlekken/stippen en voelt het soms geïrriteerd, sommige dagen heb ik ook geen last. Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet, ik heb ook geen idee of het er altijd een beetje zo uitzag. Ik merk dat de angst voor een opvlamming erg aanwezig is. Daardoor durf ik niet volledig te stoppen met de hormoonzalf en smeer ik nog steeds 2 keer per dag een basiszalf. Het is nu 7 maanden geleden dat de klachten zijn begonnen, ik wil eigenlijk gewoon helemaal stoppen met smeren. Ik heb er nog steeds veel moeite mee dat dit misschien iets chronisch gaat worden, en blijf me nog steeds verbazen dat dit misschien eczeem is waar ik nooit eerder last van heb gehad op welke plek dan ook. Voorlopig blijven we maar smeren.

Reageren

Mannen, mijn advies: wees heel, heel voorzichtig met het langdurig gebruiken van hormoonzalf, maar eigenlijk geldt dit voor alle crèmes.
    Ik schreef eerder chronisch te lijden aan posthitis en resistent te zijn geworden voor crèmes. Het enige dat mij (op advies van een dermatoloog!) verlichting bracht is: schoon, droog en bloot hoe bizar het ook klinkt. Ik gebruik alleen (1 x pd) op de voorhuid en schacht zuivere kokos- of walnootolie, 'less is more', en probeer te leven met het feit dat de ontsteking van tijd tot tijd (en met name in de wintermaanden) opvlamt. Ik blijf de tips, suggesties en ervaringen op deze blog volgen, in mijn streven hiervan ooit helemaal verlost te raken.

Reageren

Zijn er hier overigens ook mensen die op een gegeven moment gestopt zijn met basiszalf smeren?

Reageren

Na ruim 2 redelijke maanden roodheid weer wat terug. Altijd wel lichte irritatie. Ik heb het idee dat ook alleen maar basis zalf smeren toch zorgt voor irritatie. Is het schimmel of eczeem? Na 7 maanden nog steeds geen flauw idee. Ik ga kijken of een tijdje alleen maar 1 keer per dag wassen (spa blauw want waarom ook niet) zorgt voor genezing. Heb er niet veel vertrouwen in maar dit lijkt ook niet de oplossing.

Reageren

Ik zit met een dilemma. Ik heb een flinke opleving van klachten, droogheid, roodheid en jeuk. Ik heb zat verhalen gelezen van mensen die niks meer smeerden en de boel de boel lieten om op natuurlijke wijze de huid barrière te laten herstellen. Dit probeer ik nu ook enkele dagen te doen maar de klachten vallen niet mee, ik weet niet of dit vol te houden is. Gaat het hier om een verstoorde huid barrière, een eczeem opleving of opnieuw een schimmel infectie? Ik heb de flucanozol en protopic al klaarliggen mocht ik het niet meer trekken, maar ik ben zo klaar met al dat smeren. Hoe lang moet je door de zure appel heen als je stopt met smeren?

Reageren

Beste Arie
    Antwoord op jouw vraag: dit zal voor een ieder verschillend zijn. Voor mij geldt, na een kuur met hormoonzalf van 5-6 dagen was ik 'blank'. Vanaf toen, zoals ik eerder schetste, schoon-droog-bloot. En sindsdien met wisselende 'successen' soms wel een week hele nare ervaringen, maar in andere perioden (vooral als ik alles echt goed schoon en droog kan houden), bleef het maandenlang rustig. Voor mij zijn de wintermaanden het moeilijkst, maar ik heb besloten om geen antibiotica, geen hormoonzalf (meer) en geen besnijdenis te accepteren. Soms zijn de schacht en voorhuid erg droog, vandaar dat ik dan zuivere kokosolie of walnoorolie gebruik ter verlichting. Maar het liefst gebruik ik helemaal niets en dat lukt me in de zomermaanden het best, maar ik lijd aan overgroei aan schimmels en resistentie voor crèmes, dus dat werkt voor mij niet (meer) in perioden dat 'natuurlijke hulpbronnen' niet genoeg beschikbaar zijn. In die maanden is het 'halen en brengen', en om antwoord te geven op jouw vraag;: soms wel drie weken irritatie. Dan weer twee - drie weken nauwelijks irritatie. Ik hoop dat je hier iets mee kunt, maar nogmaals dit is voor iedereen verschillend, laat mijn ervaringen niet jouw norm zijn (ik ben 60+, oze kinderen ziijn dus allemaal op zichzelf en m'n vrouw accepteert m'n 'struggelings' dus ik kan vrij makkelijk stellen geen crèmes oid te willen gebruiken, maar ik denk wel dat daar de sleutel ligt. Ik wens je succes, want ikweet hoe moeilijk het kan zijn.

Reageren

Hoi Frank,

Dank voor je antwoord. Ik heb het twee jaar geleden ook een keer heftig gehad plotseling, toen was ik er idd binnen 3 weken vanaf met wat basiszalf en heel even daktarin gebruiken. Dit keer ging dat dus anders, waarbij ik me vooral blijf afvragen wat ik dit keer nou anders heb gedaan? Ik heb er in ieder geval veel meer op gesmeerd dit keer. Ik probeer het nu bij 1 keer per dag basiszalf te houden want gisteren was de jeuk niet te houden. Ik denk zelf dat de balans in de huid verstoord is en dat dit met alle cremes alleen maar verstoord blijft, zelfs met basiszalf smeren. Ik blijf veel vraagtekens bij mijn eczeem diagnose hebben, omdat ik hier nooit eerder last van heb gehad en het vrij plots is gekomen op niet de meest logische plek. Ik heb het idee dat veel forumgebruikers die hier last van hebben dus blijven smeren en er zo nooit vanaf komen. Tegelijkertijd snap ik dat ook wel want als je er last van hebt wil je zsm verlichting. Nog even aankijken dan maar....

Reageren

Wat heeft impact heeft dit op jullie leven?
    Bij mij is het verschrikkelijk en weet mezelf soms geen raad meer. Tot op heden werken de crèmes niet voldoende. Na 7 maanden smeren, weet ik het gewoon niet meer.

Reageren

Ik zit ook op de 7 maanden. Ben het wel spuugzat ja. Ik heb 2 redelijke maanden gehad, daar trek ik me wel aan op. Ik heb in ieder geval wel diagnoses waar ik mogelijk wat mee kan. Mocht het eczeem zijn dan wordt het waarschijnlijk hormoonzalf/protopic smeren met basiszalf. Mocht het toch schimmel zijn dan kan ik nog altijd weer aan de flucanozol gaan.

Ik heb veel forumbijdrages gelezen. Of het nou eczeem is of schimmel, een aantal mensen zijn genezen of hebben in ieder geval een forse klachtenvermindering door te stoppen met smeren, en het met lichte mate te onderhouden met een basiszalf. Dit doe ik zelf nu ook sinds een week (1 keer per dag basiszalf). De theorie is dat de hele huidbarriere door al die cremes naar de knoppen is, en door de huid met rust te laten zorg je dat deze zichzelf weer hersteld. Helaas kost dit wel veel tijd.

Hoop dat je er uit komt!

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Schimmel infectie penis gaat niet weg.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe