Home / Erectieproblemen / Vernauwde voorhuid bij erectie
Hallo,
In erectie kan ik mijn voorhuid niet over mijn eikel terugschuiven, is dit normaal? Ik heb geen pijn bij erectie en kan ook normaal masturberen (zij het door niet zo diep terug te trekken als bij de meesten, ietwat plastisch omschreven). Bij een penus in slappe toestand is er ook geen probleem en kan ik de voorhuid wel terugtrekken over de eikel. Ik heb echter nog geen geslachtsgemeenschap gehad, dus weet niet of er dan problemen zouden zijn.
Grts en alvast bedankt,
parzet
Normaal is het niet. Je hebt dus een vernauwde voorhuid. Bij seks kan dat een probleem zijn, omdat ze geforceerd achter de eikel kan komen te zitten en ze dan niet meer terug kan.
Ik raad je aan om even naar de huisarts te gaan
Wat kan er gebeuren? Moet ik besneden worden?
En het lijkt mij sterk dat dat gaat gebeuren, want echt enkel het topje vd eikel komt vrij bij erectie, dus dan moet ie echt al een heel eind terug. maar kan mis zijn natuurlijk
Reken maar, dat het kan gebeuren. En dat is nogal pijnlijk. Je kunt er een Spaanse Kraag van krijgen.
Wellicht is het mogelijk om de voorhuid met behulp van een zalf, die de huisarts kan voorschrijven, op te rekken.
En dan moet je je voorhuid zelf elke dag uitrekken ofzo?
Gebeurt het dat er geopereerd moet worden bij mannen die hun voorhuid wel nog terugkrijgen in slappe toestand?
Je moet dat dan inderdaad zelf doen.
Ja, soms is het ook nodig dat er een besnijdenis gedaan moet worden
Hallo,
Ik heb dit zelf ook ondervonden. Na een tijdje treuzelen en angst naar de huisarts gegaan. En dezelfde week nog naar de chirurg. Ik kreeg een zalfje mee. Dit werkte helaas niet voor mij. Ik ben nu een weekje besneden en heb nauwelijks pijn. Plassen gaat ook goed. Alleen erecties zijn een beetje naar maar daar wen je snel aan. Geen enkele reden om bang te zijn!
Mja vind het wel wat beschamend om naar de arts te gaan, maar zal niet anders gaan zeker? Daarom ook dat ik het eerst hier vroeg
Pff zie er wel tegenop, en hoop dat het zonder operatie kan
Je moet je daar zeker niet voor schamen. Het is voor je huisarts dagelijkse kost. Je zult zien dat wanneer je eenmaal bent geweest, het allemaal reuze meeviel. Ik denk wel dat je goed aan doet om te gaan.
Altijd hoop blijven houden op geen operatie. Maar als t wel zou moeten, dat moet je gewoon wven 3 tot 6 weken door bikkelen!
Ben zonet naar de dokter geweest. De kans dat die zalf werkt bij volwassenen is miniem, dus hij heeft me naar de uroloog gestuurd. Waarschijnlijk wordt een kleine operatie volgens de huisarts, een soort van Z-incisie en geen volledige besnijdenis. Ik zou hier niet zoveel last van gaan hebben.
Okay. Het wordt dat in ieder geval opgelost
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!