- Ryan7 oktober 2016 om 12:53
Ik stel deze vraag of iemand dit herkend want ik weet het ondertussen ok niet meer wat het nou kan zijn.
vorig jaar ging ik met mijn vriendin met de auto naar italie en toen we uit de auto stapten na een lange tijd rijden leek de wereld net een boot(dit was na snelweg rijden) toen we bij italie waren en niet op de snelweg meer reden en ik uitstapte had ik er geen last meer van. Toen we terugreden was er weer hetzelfde probleem, als we de auto uitstapten om even te rusten en toen we thuis waren was de wereld 1 grote boot voor mij. dit heb ik daarna nog een keer gehad toen we op de snelweg reden en maar een uurtje hadden gereden.
een paar maand terug had ik gemastubeerd onder de douche en toen voelde ik het alweer wat schommelen, daarna naar de supermarkt gegaan met de auto en toen was de wereld weer 1 grote boot tevens voelde ik een grote druk op mijn kaken/slapen/oren. Dat duurde ongeveer een week bijna continu met uitzondering van de druk op mijn kaken/oren/slapen. Daarna was het ongeveer een week weg en kwam het weer terug. Echter deze keer bleef ik er 3-4 weken last van houden. Het is nu naar verloop van tijd minder, maar het valt me op dat ik het echt bij specifieke bewegingen momenten nog heb. Als ik afwas komt het bijna altijd opzetten, vaak ook als ik een tijd stil sta(alhoewel dit niet altijd het geval is). tevens ook geregeld als ik mijn linker en rechter bilspier om de beurt aanspan als ik zit, of als ik op mijn linker arm/elleboog leun. en wanneer ik oefeningen doe voor mijn biceps lijkt het ook erger te worden kwam ik net achter. Ik ben al bij een neuroloog geweest en een scan van mijn hersens gemaakt en daar was niets mis mee en kreeg het advies zulke dingen gaan vaak vanzelf over, tevens heb ik sinds meer dan een half jaar ook last van tinnitus.
Ook is er al eens een ECG in rust gemaakt bij de huisarts en die was ook goed. en is mijn bloed op verschillende zaken getest en kwam ook uit dat dat prima is. Ik heb en paar jaar bijna niet gesport en ben sinds vorige week weer begonnen, maar merk dat het nu weer meer aanwezig is dan een paar weken terug.
nog een klein stukje voor informatie van het afgelopen jaar ik zat sinds vorig jaar juni in de ziektewet om wat de doktoren zeiden dat een burnout was, had vaak veel spierpijn omdat ik dingen aanspande vaak, had last van paniekaanvallen volgens de huisarts, daarvoor ben ik ook behandelt en die zijn nu wel weg, schiet niet meer in paniek om mijn lichamelijke klachten, tevens heb ik bijna alle stresspunten kunnen verwijderen uit mijn leven. ben ik bij een psychosomatische fysio geweest en een accupuncturist. Ik had namelijk ook geregeld last van benauwdheden wat voor mij duidde op hyperventilatie, 2 maand terug een hyperventilatie provocatie test gedaan in het ziekenhuis. Volgens de long arts kwam daaruit dat ik hyperventileer dus weer op nieuw ademhalingoefeningen. Echter als de ik test lees staat er dubieuze hyperventilatie test. Volgens de vragenlijst die ik heb ingevuld hyperventileer ik echter geen enkele medische statistiek onderbouwt dat in de test, geen sprake van vliegwiel effect.
Hetgeen wat ik gewoon graag wil weten is waar die deiningen vandaan komen, het lijkt mij echt iets fysiologisch te zijn, aangezien ik het met bepaalde bewegingen kan opwekken of versterken en die druk op de kaken/oren er ook vaak bij bepaart gaat (krijg die druk op de oren soms ook door thee te drinken, zonder de deiningen erbij))
Ik ben ook lichamelijk heel erg vermoeid als meer dan een jaar, na 3 dagen fitnessen ben ik echt helemaal munt en dan zijn de klachten ook het ergst.
excuses voor het lange verhaal, maar wilde alles vermelden zodat er niets ontbreekt.
Ik hoop dat iemand mij iets kan vertellen, want het lijkt me sterk dat dit alleen hyperventilatie is, ik ben eerder geneigd om te denken dat het iets met de nek/rug/kaken of misschien wel POTS te maken heeft. Het echte beginpunt van alle ellende is volgens mij geweest toen ik vorig jaar bij de tandarts vandaan kwam en hij 2 tanden heeft getrokken en een brug geplaatst( ben doodsbang voor de tandarts dus was heel stressvol) Echterde deiningen toen nog niet.
2 reactiesReagerenRyan7 oktober 2016 om 13:06De deiningen lijken erger te zijn wanneer ik vermoeid ben, dus na een tijdje sporten of wanneer ik vaak sóchtends wakker word en daardoor nog moe ben
ReagerenJohn (moderator)
7 oktober 2016 om 17:17Hyperventilatie is in ieder geval vastgesteld. Deze kan na verloop van tijd overgaan in chronische hyperventlatie(CHV)
CHV kan nogal wat klachten veroorzaken.
Kijk eens in onderstaande link en vergelijk je eigen klachten eens met die in de lijst.http://www.chronischehyperventilatie.nl/index.php?page=symptomen
Reageren