Zoeken Vraag het forum

Duizelige momenten etc,

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo (mijn excuus voor de lap tekst)

ik weet niet hoe ik moet beginnen, maar ik ben 27 jaar oud en heb al enkele maanden wat vervelende klachten

Ik hoor al maanden van collega`s dat ik enorm bleek uit zie en afentoe dromerig over kom,

een paar dagen na mijn verjaardag in de nachtdienst moest ik weer aan het werk na een paar daagjes vrij, zo rond een uur of 2 snachts, voelde ik dat ik enorm begon te zweten, wit wegtrok en enorm duizelig werd en ging naar enkele minuten weer weg, een paar dagen later op de donderdag kreeg ik weer exact het zelfde maar dit keer kreeg ik totaal geen lucht, en heb in de ochtend direct een afspraak gemaakt bij de huisarts, en kon de vrijdag gelukkig vrij nemen om wat uit te rusten! wat buisjes bloed laten prikken en enkele dagen later kreeg ik de uitslag! Alles was prima in orde, dus ging ik gewoon weer werken.

Halverwege Mei kreeg ik de klachten ineens weer, dus duizelig, hoofdpijn, kortademig/ heel snel ademen en heb direct (want was s`avonds) naar de huisartsenpost gebeld, en moest heel snel langskomen want ze vertrouwde het niet, nja daar gekomen en nagekeken zijn neurologisch en wat minuten praten kwam ze tot de conclusie dat ik steeds deed HYPERVENTILEREN en moest de eerste volgende werkdag weer terug naar de huisarts om het te bespreken

Nou wederom weer bij de huisarts en wederom weer bloed geprikt, dit keer om uitgebreid te prikken en alles op kweek te zetten, 1 week later was de uitslag bekend en alles was goed, het HB gehalte in mijn bloed was wat aan de lage kant maar niets dramatisch en ben toen als een idioot (stom ook eigenlijk) op internet gaan surfen en begon vitamine suplementen te nemen, ook nam ik valeriaan van de kruidvat en gebruikte ik een puffertje om de luchtwegen te verwijden, ik heb van mijn werk ziekteverlof gekregen om eens rustig uit te ‘zieken’

enfin ik moest later weer aan het werk en zou beginnen met halve dagen, dat ging redelijk goed maar moest me zeker niet inspannen, moest na 1 week weer fulltime werken en hoppakee daar was het constante probleem weer
    ik moest op gesprek komen en kreeg mijn ontslag omdat ik 4% ziekteverlof heb gehad in de 5 jaar die ik er gewerkt had (met andere woorden jij MOET eruit want je bent ziek)

op advies van een kennis een bril laten aanmeten maar de opticien wilde eerst weten of ik suikerziekte had dus heb ik me laten prikken op suiker ziekte en ja je raad het al GEEN suiker ziekte, dus een bril aangeschaft want het was zoiezo wel nodig

Nu ben ik afgelope vrijdag bij de Efteling geweest en stapte in de villa volta en de fata morgana beide attracties waar muren draaien, en ineens kreeg ik alles tegelijk terug maar dan enorm heftig en moest echt ff gaan zitten bij de EHBO daar, dus na 3 uurtjes zijn we uit ellende weer naar huis gegaan en heb even geslapen, daarna ging het goed, wederom de huisarts gebeld en die blijft volhouden dat het hypventilatie is terwijl ik nu gewoon een normale ademhaling heb

de zondag uit eten gegaan en was enorm druk, kon me geen houding geven en weer zeiden vrienden, Mark net buiten was alles goed en nu ineens zie je weer bleek en ben je enorm duizelig dus ben uit paniek maar weer naar huis gegaan zonder de maaltijd volledig gegeten te hebben

Mijn moeder gaf het advies om eens naar de Chiropractor of de osteophaat te gaan want misschien zat er wel spiertje of een adertje geklemt…

wie of wie herkent dit en kan me wegwijs maken, alle leuke dingen kan ik niet doen, ik kan zelfs niet eens naar de primark zonder me duizelig, benauwd, opgesloten gevoel of een waas voor mn beeld te voelen daarbij welke beweging ik ook met mijn nek maak, het doet zeer en kraakt (niet vanuit een ander persoon te horen)

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hyperventilatie is toch best mogelijk, ook al merk je dat zelf niet.
    Doe eens de test op:

http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest

Reageren
    Anoniem

Ik kan hem niet editten zie ik,
    maar even een korte toevoeging,
    ik werkte in een achterwaards 3 ploegensysteem (dus dacht eerst stress)
    ik rook ook en sinds ik dat allemaal heb heb ik tijdens het hoesten *excuus voor de ontsmakelijkheid* bruine en hardere klontjes slijm zitten, ook soms het gevoel dat mijn adamsappel te groot is en de boel bekneld…

Groeten Mark

Reageren
    Anoniem

Test had ik al gedaan Tandor, volgens die test heb ik 73% hyperventilatie, ook daar tussen zitten verschillen en al mijn klachten kunnen ook weer andere oorzaken hebben etc

Reageren
    John (moderator)

Als je 73 punten scoorde voor de test, staat in ieder geval vast dat je hyperventilatie hebt. Chronische hyperventilatie.
    Kijk hier maar eens welke klachten en allemaal kunnen ontstaan
    http://www.chronischehyperventilatie.nl/index.php?page=symptomen

Reageren
    Anoniem

Mijn excuus voor de wat enorm late reactie,

Ik ga maandag voor de 2e keer naar de osteophaat en ook hij bevestigd het verhaal van hyperventilatie, evenals dat ik in het verleden een klap heb gehad tijdens een ongeluk en niet goed meer ben in het verwerken van prikkels waardoor mijn lichaam zich beschermen door flauw te vallen

Nu ik nieuw werk heb waarbij ik elk uur met klanten werk is dat wel heel vervelend…

osteophaat helpt wel voor n enkele week maar daarna verlang ik weer heel hard naar de osteophaat, daarbij heb ik ook enorm last van mijn nek en dat straald ook uit naar mijn schedel, daarvoor gebruik ik al enige tijd de balsem van Souplesse spier en gewrichtsbalsem icm tijgerbalsem…

Reageren
    John (moderator)

Het kan wel even duren voordat de behandeling aanslaat.
    Nog maar even afwachten

Reageren
    Mark

Even een update, ik heb nu 4 behandelingen gehad en ik merk dat ik wel wat rustiger word, enkel kamp ik nog steeds met elke dag hoofdpijn en pijn aan mijn nek

als ik in gesprek ben met een importeur of dealer op het bedrijf waar ik werk, merk ik dat ik soms nog lichthoofdig word, ook het lichtgevoeligheid is er nog steeds.

Mijn nek voelt ten alle tijden enorm hard en stijf aan, de volgende afspraak is pas in december weer

Groeten Mark

Reageren
    John (moderator)

Het zal ook nog even duren, voordat je echt blijvend resultaat hebt

Reageren
Reageer op: Duizelige momenten etc,
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.