- Anoniem8 januari 2016 om 13:03
Ik heb ongeveer sinds een half jaar een soort migraine aanvallen. Nog nooit eerder heb ik zoiets meegemaakt..
Ik krijg dan extreme hoofdpijn (altijd de zelfde soort hoofdpijn, grote druk en doffe steken altijd rond hetzelfde gebied) en binnen een uur lig ik dan te braken en kan ik niets meer binnen houden, ook heb ik dan last van m’n hart en soms benauwdheid.
De eerste “aanval” was een half jaar geleden. Ik had nog nooit zo’n hoofdpijn gehad en bleef uren braken. Uiteindelijk toch naar het ziekenhuis gegaan, hier hoorde ik dat ik blijkbaar een hartritmestoornis heb. Ik moest een nacht in het ziekenhuis blijven en heb verschillende onderzoeken gekregen. Ze kregen niet een directe aanleiding gevonden en schoven het af op stress en m’n hartritmestoornis.
1-2 Maanden later kreeg ik de 2e aanval, de rest volgde sneller. De eerste aanval was ongeveer een half jaar geleden en sindsdien heb ik er een stuk of 7-8 gehad. De aanvallen lijken steeds sneller weer terug te komen, gisterenavond was de laatste.
Ik heb geprobeerd te onderzoeken waar dit nu vandaan kan komen. Zelf ben ik tot de conclusies gekomen dat de aanvallen geen verband houden met stress of mijn menstruatiecyclus. Het feit dat ik tijdens zo’n aanval last het van m’n hart, vermoeidheid en soms benauwdheid is waarschijnlijk te verklaren door het braken. Maar waardoor de aanvallen worden getriggert weet ik niet.
Ik ben erg benieuwd wat dit kan zijn en wat ik er eventueel aan kan doen. Alle informatie en tips zijn welkom..!
2 reactiesReagerenAnoniem8 januari 2016 om 13:26Kan soms zijn dat er wat tekorten spelen, vooral magnesium. je kan ook bij een acute aanval van de celzouten nr 7, magnesium phosphoricum nemen, steeds 10 tabletjes in heet water opgelost en dat een paar keer herhalen.
Ook goed om eens naar de voeding te kijken. In oa kaas, chocolade, vette vis, eieren en champignons zitten bepaalde stoffen, biogene aminen die je zenuwstelsel kunnen beïnvloeden. Tyramine, zoals in kaas zorgt ervoor dat je bloedvaten zich lichtjes vernauwen en de bloedruk licht verhoogt.
Reageren
Ook bijvoorbeeld electromagnetische velden kunnen een stressreactie in je lijf geven, bijvoorbeeld een electrisch fornuis of draadloze rommel.John (moderator)
8 januari 2016 om 13:32Migraine zou heel goed kunnen.
Reageren
Ga naar de huisarts en vraag een verwijzing naar de neuroloog.