Onverklaarbare hartkloppingen, rillingen, misselijkheid en meer

Ik heb de laatste 3 weken erg veel last van hevige rillingen en hartkloppingen. Met name 's avonds in bed. Het voelt dan alsof mijn lichaam een soort van op hol slaat. Ik heb het op dat moment niet koud, maar kan toch de rillingen niet onder controle krijgen. De hartkloppingen komen ook voor na het drinken van (één glaasje) alcohol. Ook gaan deze gevoelens vaak gepaard met een gevoel van lichte misselijkheid en last van mijn darmen. Ik heb altijd al veel last gehad van diarree en verstoppingen, maar ook dit lijkt erger te zijn geworden.

Ik ben sinds het begin van het nieuwe jaar gestopt met de pil. Mijn laatste menstruatie vond plaats in de eerste week van januari. Ik ben niet gestopt met de pil omdat ik graag zwanger wil worden, maar omdat mijn vriend en ik wegens omstandigheden geen seks kunnen hebben en ik er geen voorstander van ben om onnodig zoveel hormonen te slikken. Ik heb de pil ruim 3 jaar geslikt. Misschien zijn de klachten die ik heb, te linken aan het feit dat ik aan het ontpillen ben. Ik ben nu twee weken over tijd en heb nog niet het gevoel dat ik binnenkort ga menstrueren.

De klachten zijn er sinds ik op reis ben geweest naar Oman en Dubai. Misschien heeft die reis me vermoeid en zijn mijn klachten enkel tekenen van vermoeidheid? Of zijn dit klachten die samen kunnen hangen met ontpillen? Of is er toch meer aan de hand?

Reageren

Ik denk dat het toch goed is om met de klachten naar de huisarts te gaan.

Reageren

Ik ben toevallig ook met de pil gestopt sinds begin januari en heb nu precies dezelfde rillingen...

Reageren

IK HEB OOK van die dingen IK NOEM het DRAAI BUIK

Reageren

Wauw ik heb echt precies dezelfde klachten gehad als jij,
    zijn ze bij jou vanzelf overgegaan? en ben jij naar de dokter gegaan?
    Bij mij zijn overgebleven : hartkloppingen, buikpijn en hele zere tepels. Ik ben in december gestopt met de pil..

Reageren

kan ook door te hoge bloedduiker komen

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Onverklaarbare hartkloppingen, rillingen, misselijkheid en meer

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe