Zoeken Vraag het forum

Vermoeidheid hartkloppingen soms aanval.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Julio

Begin april begon ik 6 dagen achter elkaar kleine aanvallen te krijgen van 20a30 minuten waar ik daarna 1.5 uur van bij moest komen extreem moe. Gelijk huis arst geweest maar hij ging van uit onbewust hyperventilatie zelf nog nooit eerder last van gehad geen stress geen ansgt geen paniek en mijn vriendin zei dat men ademhaling gewoon normaal was. Ik heb altijd al wat last gehad van hartkloppingen vooral de afgelopen 1.5jaar het was 1x in de 3week ongeveer dat ik me niet goed voelde. Maar sinds april de laatste tijd erg veel last had van klachten zoals aanvallen zoals hart die erg oversloeg pijn op borst hoofdpijn erg moe 100meter lopen en ik was extreem moe, hoge bloeddruk 158 bovendruk 110 onderdruk 115 hartslag terwijl ik op die momenten zat of lag en niks deed. De aanvallen doen ongv 20 a 30min d en daarna is het over en was er niks aan de hand. heb gister hart echo gehad waar ik de uitslag over 2.5 a 3 week pas binnen krijg en daarvoor kastje gehad voor 48uur die mijn hartritme opnam waar van niet heel veel bijzonders was opgemeten.
    ik doe zoveel mogelijk andere dingen en let er ook totaal niet op maar vaak ben ik moe en en heb elke dag wel hoofd pijn en als ik 100meter loop ben ik al erg moe als ik door mijn knieën zak. Nu ongeveer 1week weer geen hartkloppingen gehad. Verder ben ik een gezonde jongen van 20 die geen ziektes heeft zover ik weet en slaap ik goed. Bloed was ook goed. Ik dacht laat ik het hier maar vragen en misschien heeft iemand het zelfde. Nu al aantal dagen nergens last van behalve heel moe en halve dagen hoofdpijn.

5 reacties
    Reageren
    Julio

Ook ben ik best snel buiten adem.

Rook niet en drink bijna geen drank

Reageren
    John (moderator)

Doe eens de test op:
    https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Je gebruikt geen medicijnen, ( veel) alcohol, of rugs? Heb je over- of ondergewicht? Gebruik je energydrinks?

Reageren
    Julio

Ik heb de test gedaan en scoorde 40 punten dus geen aanwijzingen naar hyperventilatie. Ik zit met BMI goed ik ben 173 en ben 58 kilo, ik val soms af zonder reden dan heb ik het over 2 a 3 kilo. Ik ben altijd al slank geweest en had altijd al moeite met aankomen. Kom niks te kort. En nee gebruik geen medicijnen of drugs.

Reageren
    Julio

Nee nuttig bijna geen cafeïne houdende drankjes meer.

Reageren
    John (moderator)

Maar 40 punten in de test is toch echt op het randje. Ik acht hyperventilatie daarmee dan ook niet uitgesloten. Dat zou wel een verklaring kunnen zijn voor de klachten. Temeer omdat er bij de andere onderzoeken niets is gevonden. alleen de echo moet je dan nog even afwachten.

Reageren
Reageer op: Vermoeidheid hartkloppingen soms aanval.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.