- Bea6 april 2026 om 22:17
hallo allemaal,
Ik ben een 21-jarige vrouw en heb een vraag met betrekking tot een probleem waar ik nu al een aantal maanden mee loop. Sinds afgelopen zomer kamp ik met plotselinge episoden van hartkloppingen in rust door een sinustachycardie rond de 200 bpm (dit is geregistreerd met een holteronderzoek) waarbij ik meestal flauwval en last heb van pijn op de borst. Dit gebeurt eigenlijk wekelijks. Ik ben hiervoor meerdere keren op de spoedeisende hulp geweest maar tegen de tijd dat ik een huisarts heb gezien, naar het ziekenhuis ben gegaan en in het ziekenhuis ben en aangesloten aan de hartmonitor is de episode alweer gezakt, waardoor ik weer naar huis gestuurd wordt. Mijn dokter denkt aan een hartritmestoornis maar kan niet precies plaatsen wat en wilt nog een holteronderzoek doen. Er is wel gestart met medicatie wat de episodes iets minder frequent heeft gemaakt (in plaats van wekelijks nu om de week bij wijze van spreken) waar ik al erg blij mee ben, maar de hartkloppingen en het flauwvallen is toch wel erg vermoeiend en beangstigend, en ik ben ook al een paar keer ongelukkig gevallen.
Ik vroeg me af of iemand zich hier in herkent en hun ervaring zou willen delen? Of iemand meer informatie heeft over wat er aan de hand zou kunnen zijn? Of enige tips om met het flauwvallen om te gaan? Alvast bedankt!1 reactieReagerenAnoniem-2420 april 2026 om 16:19Hallo Bea.
Wat lijkt mij dit beangstigend om te hebben.
Ik heb zelf last van hart overslagen die erg vervelend zijn.Hoe gaat het ondertussen met je? Zijn er al meer onderzoeken verricht? Meer uitslagen?
Reageren