- Anoniem15 mei 2014 om 14:51
Ik had een vraagje over mijn stress want ik wil leren ermee om te gaan maar ik weet niet precies hoe. Ik heb heel snel als iets mij niet aan staat, dat ik een hele geërgerde, irritatie gevoel van binnen krijg en als ik eenmaal begin te ratelen kan ik héél boos worden en begin ik heftig te trillen, te stotteren, hakkelen of krijg ik buik klachten zoals buikkramp, buikpijn of zie ik vlakken voor mijn ogen omdat ik me er mateloos aan kan storen. Ik ben ook gediagnosticeerd met Autisme. Ik kan héél slecht tegen leugenaars, als iemand liegt over iets wat mij niet aan staat (niet specifiek over alles krijg ik dat, het ligt eraan waarover) dan krijg ik zo een vreselijke woede van binnen en dan [b]moet[/b] ik het gewoon zeggen, het moet van mijn hart af. Bij mij is mijn gram gehaald als ik het heb kunnen zeggen, dan kan ik rustig worden maar ik moet ook leren om een andere manier daarvoor te zoeken en ook te leren als ik weet dat iemand liegt dat ik dus niet buik klachten krijg en dus hele flinke irritaties krijg, hoe zou ik dat kunnen doen? Ik praat wel met een psycholoog maar ermee praten helpt niet echt dus zijn er tips voor als ik dat gevoel krijg en als ik buikpijn ervan krijg?
Groetjes, G.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 mei 2014 om 18:53Dit is dus iets dat je zelf onder controle moet gaan krijgen. Het is moeilijk om daar tips voor en over te geven. Hoe vaak ben je bij de psycholoog geweest?
ReagerenAnoniem16 mei 2014 om 13:50Sinds ongeveer 5/6 jaar geleden en dan 1/2 keer in de week maar het helpt niet echt want ik probeer wel bij mijn eigen te denken van “laat maar gaan” maar op een gegeven moment kan ik het niet meer uitstaan en dan moet ik er wat van zeggen want het opkroppen dat irriteert mij ook mateloos. Ik zal wel een afspraak maken met mijn psycholoog dan en wel vragen voor misschien een of ander hul/advies wat ze kunnen bieden.
Reageren