- JerreThijs19 januari 2017 om 23:26
Hallo, Ik ben een jongen van 18 jaar oud. Ik ben heel mijn leven al een beetje een stresskip geweest. Het is de laatste tijd nog doenbaar. Nu zit ik al 4 maanden aan de universiteit en ik heb al sinds 3 maand last van klachten. Ik heb mijn doop gehad, waar ik enkel stijfheid van had. Maar ik begin me in de lessen soms onwel te voelen, ik krijg braakneigingen, en heb een lastige vage buikpijn. Ik heb een maandje afgewacht met het idee dat het wel over zou gaan. Dit was niet zo dus ik besloot naar een dokter te gaan. Deze zei dat ik reflux had en ik kreeg 2x 20mg Omeprazole. Weer afgewacht en de examens kwamen er aan. Toen na een maand de klachten niet beterden, doorgewezen naar Darm arts. Deze deed een gastroscopie, echo enzovoorts en de conclusie was weer reflux. Nu 1x 40mg Omeprazole meegekregen. De resultaten van de stoelgang leverde niets speciaal op, behalve een zeer lichte ontstekingswaarde. Hierdoor moest ik een coloscopie doen. Hier kwam niets speciaals uit. Dus ik terug naar huis. Mijn buikpijn is nog steeds vaag aanwezig en verergert soms zo hard dat ik te ziek was om een examen af te leggen. Nu denk ik aan volgende dingen:
– Heb ik last van PDS?
– Kan het met mijn voeding te maken hebben? (tijdens laxeren had ik geen last)
– Zou het kunnen dat dit over pure stress gaat. De dokter vermoed dat het gewoon pure stress is– Wat is jullie advies om hier mee om te gaan/er van af te geraken.
Mvg, JerreThijs
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 januari 2017 om 23:54Ik heb mijn doop gehad, waar ik enkel stijfheid van had zou je dit misschien iets duidelijker kunnen omschrijven?
Stress/PDS zou heel goed kunnen. Doe ook eens even de test op:
http://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
ReagerenJerreThijs20 januari 2017 om 00:15Bedankt voor het antwoord 🙂
Tijdens mijn studentendoop moest ik allerhande zooi proeven/eten zoals hondenkoekjes, kattenvoer, grote hoeveelheden saus, enz. Ook moet ik 100x op en neer springen om me warm te houden ==> Stijfheid.
Mvg, JerreThijs
ReagerenJohn (moderator)
20 januari 2017 om 00:18Hoelang na de doop zijn de klachten ontstaan?
Reageren