Zoeken Vraag het forum

Immuunsysteem en stress

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Vijf weken geleden is mijn partner in het ziekenhuis terechtgekomen met longontsteking en een hartritmestoornis vervolgens ontdekken ze een bacterie en wordt gedacht aan bacteriële endocordites dit heeft hij eerder gehad en hij heeft toen kantje boord gelegen.
    Ik raak in paniek, krijg de griep (koorts, hoesten enz.) en een koortslip en ben twee weken ziek. Het blijkt geen endocordites te zijn, de hartritmestoornis, longontsteking en bacterie worden overwonnen en mijn partner ondergaat een septumablatie. De ingreep verloopt goed maar eenmaal thuis gaat het snel bergafwaarts.
    Ik werk een week voel me een stukje beter maar blijf gespannen. Ik reageer mijzelf met bijl en zaag af in de tuin en krijg later last van mijn mild waardoor ik zondag en maandag op de bank lig. Weer een ziekmelding.
    Dinsdag ga ik weer werken en hoest ik de longen uit mijn lijf maar ik voel me niet ziek. Vanaf donderdagavond wordt ik echter weer ziek. Waarschijnlijk een keelontsteking (opgezette klieren, moeite met slikken, praten en maar hoesten) ik heb me dus weer ziek moeten melden voor de derde keer in vijf weken. Ik voel me daar zeer ongemakkelijk bij. Bij mijn partner wordt ondertussen door de huisarts acuut hartfalen geconstateerd einde fase drie en de cardioloog ontdekt vocht achter de longen en lever maar het hartfalen kan tijdelijk zijn door de ingreep die is gedaan, de longinfectie en de hartstoornis. we moeten afwachten hoe het verder gaat. Ondertussen ligt mijn ex-schoonvader waar ik elke week kom en waar ik een goede band mee heb aan de beademing en waarschijnlijk gaat deze week de stekker eruit. Ik slik 30 gram seroxat en heb kalmeringsmiddelen. Ik vraag mij af hoe ik het nu verder met mijn werk moet doen. Is het beter direct weer te gaan werken als de keelontsteking over is of is het beter dat ik mijn rust neem en thuis blijf. Ik ontvang graag een advies

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik zou nog graag willen weten:
    Hoe oud je bent, of je man of vrouw bent en welke medicijnen je precies neemt.

Reageren
    Anoniem

Ik ben een vijftig jarige vrouw en gebruik 30 gram paroxetine en oxazepam 10 Mg per tabletje die neem ik onregelmatig in soms slik ik dagen niets soms 3 op een dag. Dit doe ik bewust zo omdat de medicijnen verslavingsgevoelig zijn.

Reageren
    Anoniem

Dit geldt natuurlijk niet voor de paroxetine die neem ik trouw in

Reageren
    John (moderator)

Misschien is het goed om even tot rust proberen te komen en uit te zieken.

Reageren
Reageer op: Immuunsysteem en stress
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.