- Maaike15 november 2021 om 19:43
Al jaren loop ik steeds weer tegen mijn gezondheid aan. Ik ben nog maar 24 jaar, maar er lijkt constant iets te zijn. Het lijkt of mijn lichaam heel weinig kan hebben. Ik ben vaak chronisch verkouden, moe en merk dat ik vaak last heb van ontstekingen. Keelontsteking, luchtpijpontsteking en blaasontsteking zijn helaas geen vreemde begrippen voor mij. Ik ben snel niet fit en ziekig en vind dat heel vreemd voor een ‘gezonde’ meid van mijn leeftijd.
Het lijkt soms of als er iets aan de hand is, het ook meteen goed mis is. Ik heb afgelopen jaar een blaasontsteking gehad die binnen een mum van tijd een nierbekkenontsteking werd. Daarnaast heb ik Corona gehad en ook hiervan heb ik een halfjaar last gehad, terwijl ik dit bijna niet hoor van leeftijdsgenoten.
Ik vraag me vaak af waardoor ik zo snel niet fit, moe of soms zelfs ziek kan worden en het gevoel heb dat ik het allemaal minder goed volhoud dan leeftijdsgenoten. Het voelt alsof mijn weerstand heel zwak is, maar tot nu toe heeft geen enkele dokter me hier nog mee kunnen helpen of kunnen vertellen wat er aan de hand kan zijn.
Even wat achtergrondinfo: ik slaap gemiddeld 7 a 8 uur per nacht, heb een gezond gewicht, ik sport, eet voldoende groente en fruit, maar heb wel astma en twee allergieën.
Iemand een idee?