- Shanna27 oktober 2017 om 16:36
Ik heb Hashimoto.
Sindsdien ben ik nooit meer de oude geworden.
Ik ben bijna altijd moe. Ik heb perioden met continue verhoging 37.5-38 en zodra ik dan een milde activiteit onderneem, even met de auto de kinderen naar school brengen, dan stijgt mijn temperatuur gemakkelijk naar 38-38.5.
Soms klaart die temperatuur op, schommelend rond de 37 graden. En dan voel ik me opklaren. Helder en fris in mijn hoofd, uitgerust wakker, zin in de dag, actief. Dan herken ik mezelf weer.
Helaas duren die periodes altijd korter dan de nare.
Ik heb sindsdien ook van alles gehad. Longproblemen, hartklachten, toegenomen migraine, maagklachten. En morfea, lokale sclerodermie. Volgens mij ook iets auto immuuns zoals de Hashimoto.
Nu heb ik net een bloed onderzoek laten doen. Een verhoogd CRP (26) en een verlaagd lymfocyten gehalte (0.8). BSE is normaal (5).
Ik denk zelf steeds dat er iets grondig mis is met mijn immuun systeem. Misschien een andere auto immuun ziekte en het immuun systeem laat het juist afweten als het actief moet zijn. Het valt aan als het niet moet, tegen het eigen lichaam. En het valt te weinig aan als het wel moet, tegen infecties ed.
Kunnen de bloed waarden daarop wijzen?
Heeft iemand dit ook? Herkent iemand dit?
1 reactieReagerenRiet27 oktober 2017 om 19:18Herkenbaar! Ik lees even met je mee als er meer zijn hier die reageren!
Reageren