Zoeken Vraag het forum

Allergie, astma of toch iets anders?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Skiki

Hallo

Sinds ongeveer 3 weken geleden heb ik last van benauwdheid. Eerste 2 dagen had ik het aangekeken, denkend dat het wel over zou gaan. Na de derde dag toch maar naar ziekenhuis gegaan omdat ik het zo benauwd had, daar gezocht op bloedprop, hartproblemen of ziekte infectie maar niks kunnen vinden.

Na nog een week rondgelopen te hebben ermee kon ik eindelijk bij huisarts terecht. Die kon alleen constateren dat mijn longen schoon klonken en me keel normaal eruit zag. Ik heb gevraagt of het een allergie kon zijn, en heb bloed laten prikken. Hieruit is gekomen huisstofmijt, champignons en varkensvlees(?).

Na huis grondig te hebben schoongemaakt heb ik er nog steeds last van. Elke dag alleen verschilt het soms in hoe erg de benauwdheid is en hoelang het aanhoudt.

Mijn klachten zijn:

Gevoel alsof er niet genoeg lucht binnen krijg

Gevoel door een rietje te ademen

Last van mijn keel, maar meer in de pijp zelf, voelt opgezwollen aan

Vaker savonds last van maar ook overdag.

Als benauwdheid heel erg is, komt er bij uitademing een toon uit mijn keel.

Benauwdheid krijg ik spontaan, in rust of als ik bezig ben, na iets doen zoals dweilen en me autowassen hijgen.

Ik word er ondertussen moedeloos en  erg angstig van, en ik ga inderdaad weer terug naar mijn huisarts.

Ik ben 27 jaar moeder van 2.

2 reacties
    Reageren
    mo

ik vermoed dat je astma hebt, want ik heb zelf ook astma en de klachten van u komen overeen wat ik ook heb. Misschien kan je daarmee naar je huisarts gaan, want je hebt medicijnen er voor om het te verminderen.

Reageren
    Skiki

Bedankt!

Daar heb ik ook aan gedacht inderdaad, maar wou meningen van anderen horen erover.

Reageren
Reageer op: Allergie, astma of toch iets anders?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.