Bonkend/trillend inwendig gevoel met name in de romp

Ik kwam hier terecht na de zoekopgave: inwendig trillen net alsof er een aardbeving is. Ik zie mezelf dus niet trillen, enkel het gevoel binnenin. Iemand ondertussen een sluitende diagnose gekregen?

Reageren

Dit lijkt op BFS benign fasculation syndroom.. BFS
    Google maar even

Reageren

Ik heb dit bijna 3 jaar. Gedraai in de romp. Geshake. 24-7.
    Kost veel energie.
    Ben geipereerd aan de L3, goedaardige tumor verwijderd. Maar het gedraai, getril, gebonk is gebleven helaas.
    Artsen vinden niks, alle onderzoeken ten spijt.
    Moet mijn best doen om er niet gek van te worden.
    Iemand ook ervaring en of suggesties?
    Alles is welkom!

Reageren

Dat trillen is waarschijnlijk fns functionele neurologische stoornis

Reageren

Psoas spier kan het ook zijn, opgeslagen trauma s die los laten, vlucht vecht of bevries stand.

Reageren

L een jaar last van inwendige trilling in mijn lichaam,gevoel alsof er ergens harde muziek of een machine aanstaat.moet ook vaak uitblazen alsof je adem tekort kom.dit gaat hele dag en nacht door,heeft mijn nachtrust afgepakt en mijn leven behoorlijk beïnvloed.İemand enig idee wat het kan zijn.

Reageren

Het is eigenlijk best vreemd: ik lees al jaren allerlei berichten, maar zie nog steeds geen duidelijke oplossing. De verhalen lopen ook nogal uiteen. Toch vind ik hier wel steun, en hoop ik ook eindelijk op antwoorden.

Dit is mijn situatie:
    Ik ben 33 jaar en heb nu bijna een jaar last van trillingen in mijn bovenbuik. Ik omschrijf het vaak als "bonzen". In het begin leek het op een hartritmestoornis, of alsof je hart in je keel zit—zulke harde, diepe bonzen. Alleen zit het gevoel bij mij meer richting mijn maag, denk ik.

Vooral als ik slaap, en dan met name op mijn linkerzij of buik, begint het weer. Ik heb dan urenlang last van die bonzen en trillingen. Daardoor slaap ik slecht, en ik merk dat vermoeidheid het alleen maar erger maakt.

Het valt me ook op dat het erger is na het eten of als ik zit. Gek genoeg: als ik gewoon wandel of bezig ben, heb ik nergens last van.

Wat ik ook herken uit andere verhalen: dat gevoel dat je moet hoesten. Dat heb ik ook sterk, alsof ik iets "weg moet hoesten", vooral omdat ik het trillen ook in mijn keel voel. En misschien is het iets anders, maar soms voel ik die bonzen zelfs in mijn rechteroor. Vreemd, toch?

Ik word er echt he-le-maal gek van. Hoe kom ik hier in hemelsnaam van af zodat ik niet telkens afgeleid ben op werk met deze klachten en gewoon een keer weer normaal kan slapen...

Reageren

Ik neem aan dat de je dan toch ook al een keer bij de huisarts bent geweest met de klachten. Wat zei die ervan?

Reageren

Hallo ik heb dit ook zins 1.5 en word hier behoorlijk gek van morgen bloed onderzoek en als dat niks is gaan we verder kijken wand kan niet slapen het beheerst echt me leven de afgelopen dagen pfff

Reageren

Ik heb sinds enkele maanden last van trillingen van mijn lichaam. Ik heb bij de Omgevingsdienst van de Provincie een klacht ingediend omdat ik ook dacht dat de vloer trilde. Er is in de nacht een meting gedaan. Er is een laag frequent geluid dat tegen de pui van ons appartement slaat. Er zijn ook metingen gedaan in de woning en daar zijn de trillingen en laag frequent geluid ook geconstateerd. Ik ben verhuisd en langzaam wordt het minder. De controleur voorspelde dat als ik weg ging op vakantie of zo kon controleren of ik last had van het laag frequent geluid. En ja hij had gelijk. Je kunt via een app op je telefoon zien of dit voor jou van toepassing is.

Reageren

Sinds 3 maanden heb ik snachts het gevoel dat mijn huis trilt en schudt, als een centrifuge en aardbeving. Ik heb slapeloze nachten hierdoor. Al een heel traject achter de rug, buren aanspreken, huis laten nakijken. Verdiept in LFG.
    Het duurt uren en begint als ik bijna in slaap val. Daardoor zie ik er tegenop om te gaan slapen.
    Ik word er helemaal gek van en slaap in de ochtend nog een paar uurtjes omdat ik anders omval door slaaptekort.
    Sinds kort ben ik erachter dat het in mijn lijf lijkt te zitren dus ben begonnen met vit. B Complex.
    Ik ben ook begonnen met medicatie zodat ik niet gek word en ontplof van frustratie.
    Wat ik hier lees herken ik allemaal, zoals de gekke hoest. Ik dacht dat er een haar in mijn keel zit.
    Ik heb op het moment geen stress en kom uit de overgang. (56 jr).
    Ik sla deze pagina op, zodat ik kan blijven lezen en schrijven.

Reageren

Hallo,
    Sinds Nov.'25 begonnen bij mij paniek/angst aanvallen uit het niets, waarschijnlijk onbewust opgebouwde stress. Hierdoor is mijn zenuwsysteem ontregeld en in de vecht/vluchtstand gekomen. Ook mijn postmenopauze/overgang klachten zijn weer heftig terug hierdoor. Dus vanaf die tijd veel fysieke en mentale klachten die komen en gaan. Zoals spijsvertering klachten, brainfog, trillen en tintelingen, misselijk, hoofdpijnen, duizelig. Dit komt en gaat. Nu ook de trillingen/fladderen in mijn buik en borstkas, vaak in combo met hartkloppingen/bonzen. En meestal als ik rustig zit, ga slapen of in de nacht wakker wordt. Het is een heel naar gevoel. Soms helpt het wel als ik ademhalings oefeningen doe om rustig te worden, maar het komt na een tijdje toch steeds terug. Ik weet dat mijn systeem weer met rust moet resetten en dat het een tijd kan duren. Weet iemand een goede oefening waardoor het langer wegblijft of iets waarmee ik het kan voorkomen?

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Bonkend/trillend inwendig gevoel met name in de romp

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe