Zoeken Vraag het forum

Zweet ruikt naar wiet.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Chris

Hoi,

Ik heb afentoe zo het idee dat mijn zweet gewoon naar wiet ruikt… Toen ik nog geen wiet gebruikte had ik dit ook al, dus aan wiet gebruik licht het niet. Ik vind het niet erg ofzo, het is ook niet belastend, maar ik wil graag weten hoe dat zou komen. Dit is geen onzin ofzo en graag alleen serieusze antwoorden, want op een ander forum kreeg ik alleen onzin en ge’lol…
    Graag een antwoord.

Groetjes en alvast bedankt

Chris

10 reacties
    Reageren
    Peter

Zit je toevallig in de puberteit? dan kunnen de opspelende geslachtshormonen die je van meisje vrouw, of van jongen man maken, ook last hebben van een wat prominentere zweetlucht. Zeker als de lichamelijke hygiëne wat achterwege blijft, genieten de bacteriën op de huid dubbel van dit smakelijke hapje en laten deze een extra hevige geur achter.
    Ik heb het vermoeden dat je ammoniak bedoelt, want dat kan ook de associatie zijn die je krijgt bij de geur van marihuana. Ammoniak kan een afbraak product zijn als je ongezond eet en onevenwichtige voeding tot je neemt. En dat is juist weer erg belangrijk als je in de puberteit en dus in de groei bent.

Reageren
    Chris

Uhu ben in de pubertijd, ben bijna 16, maar met de hygiene is niet veel mis, ik douch gewoon elke dag, alleen vergeet ik dat weleens deo te spuiten xD. Dan zou het misschien idd de amoniak kunnen zijn ja. Voeding, ja, opzicht is er niet veel mis mee, maar ik eet wel veel junkfood omdat ik aan wil komen aangezien ik maar 42 kg ben en bijna 16, dus eet ik elkedag een broodje shoarma, maar ik eet dan wel weer 5 boterhammen dus ongezond of alleen maar ongezond zal het niet zijn ?

mvg en bedankt

Chris

Reageren
    IK

16 jaar en 42 kilo is niet zwaar? Hoe lang ben je? ben je misschien mager? Heb je wel eens overwogen naar de huisarts te gaan want deze specifieke zweetlucht kan worden veroorzaakt door een overmatige afbraak van eiwitten. Dat kan worden veroorzaakt door een ziekte. Ik denk dat het verstandig is als je even naar de huisarts gaat voor jouw zweten en jouw gewicht. Dat vind ik.

Reageren
    Chris

hoi,

Ja weet ik ik heb ondergewicht, ben 1.71 maar ze kunenn er niks aan doen dat ik zo dun ben, alles is al nagekeken en onderzcoht, ze zeiden dat ik het moest accepteren dat het in de genen zit. Want mij pa zegt dat hij vroeger NOG dunner als ik was en dat ik na mijn 25ste aankom.
    Overmatig eiwit afbraak? Welke ziekte zou dat dan kunnen zijn ??

Dankje en groetjes

Reageren
    Imke

Slik je voedingssupplementen? Als ik biergistpillen slik, ruik ik ook erg vreemd…

Reageren
    Marie

Dag Chris,

Ik ga je proberen hierop een antwoord te geven. De geur die je ruikt is in feite ammoniak.. (ik weet uit ervaring dat sommige wietsoorten ook deze geur verspreiden, vandaar de verwarring). Nu, hoe komt dit? Er kunnen verschillende oorzaken zijn, maar een belangrijke oorzaak is dat je te weinig vocht opneemt. Met andere woorden, je moet meer water drinken! Als dit nu bij jou niet aan de orde is, dan kan het ook zijn dat je te weinig koolhydraten eet. Deze zitten o.a. in brood, aardappelen,… Als je lichaam geen koolhydraten heeft om te verbranden, gaat het jammer genoeg niet eerst je vet verbranden, maar eerst je eiwitten. En ammoniak is één van de elementen die het lichaam afgeeft nadat het eiwitten verbrandt heeft. Dus: voldoende drinken (zeker voor, tijdens en na een zware inspanning), voldoende koolhydraten nuttigen en dan zou je van de geur verlost moeten zijn. Zeg je nu dat het bovenstaande helemaal niet van toepassing is op jou en dat je desondanks toch die geur waarneemt, dan raad ik je aan om zeker eens een arts te raadplegen want er kan altijd meer aan de hand zijn.. Groetjes en succes!

Reageren
    Wende

Ik had als tiener en begin-twintiger ook wel eens zweet/lichaamsgeur die naar wiet rook. Naar lekker verse zoete wiet. Waar het precies door veroorzaakt wordt weet ik niet, maar het heeft iig niets te maken met (gebrekkige) hygiëne, niet met ammoniak (dat ruikt echt heel anders. Heb je nog nooit aan een zakje verse wiet geroken ofzo?),en ook niet met het roken van wiet (ik blowde toen ook niet).

Ik (en mijn toenmalige vriendjes) hadden geen enkel probleem met die geur. Als je het wel vervelend vindt ruiken kan je eens wat verschillende soorten deo proberen.

Reageren
    Goudbezie

Ik heb dit al mijn hele leven, ben nu 52.
    Ik was me iedere dag. Rook niet, drink niet & eet matig & gezond.
    Neen, het is echt geen ammoniak geur, maar een geur alsof je op in een wietveld loopt.

Reageren
Reageer op: Zweet ruikt naar wiet.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.