Zoeken Vraag het forum

Mogelijke rabies besmetting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Z

Goedenavond, een paar dagen geleden was ik ‘s avonds in Musis stadstheater Arnhem. Richting het eind voelde ik een druppel op mijn bovenlip en een paar seconden/minuten daarna voelde ik een een tikje/windvlaag op mijn rechter onderarm. Omdat het donker was op dat moment kon ik niet zien wat er was. Kan het zijn dat er op dat moment een vleermuis aan het plafond hing of tijdens het vliegen een speeksel druppeltje net boven mijn lip terecht kwam? En toen die ging vliegen per ongeluk mijn arm raakte met zijn nagel/vleugel? Ik zag achteraf namelijk op internet ook dat er vleermuizen in dat gebouw bevinden, dus dat versterkt mijn vermoeden. Zou ik besmet kunnen zijn met Rabiës en een vaccinatie nodig hebben?

2 reacties
    Reageren
    Peter (huisarts)

Vleermuis beten zijn in Nederland zeldzaam. De besmetting van die vleermuizen met rabies evenzo. De manier waarop jij jouw situatie schetst, lijkt mij absoluut geen risico daarvoor.

Reageren
    Z

Super fijn om te horen. Ik was bang geworden voor een mogelijke besmetting via speeksel of kras, dus ik ben blij dat er geen risico is. Heel erg bedankt voor het beantwoorden.

Reageren
Reageer op: Mogelijke rabies besmetting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.