- Hayden3 juni 2025 om 07:07
Goedemorgen,
Ik heb sinds een week bijna elke nacht last van nachtzweet. Ik zit dan letterlijk helemaal onder het natte.
Het vreemde is dat ik letterlijk 2 weken geleden een bloed heb geprikt en al me waardes goed zijn en geen afwijkingen heb. Zou ik toch nog een afspraak maken met de huisarts of is dit onnodig vanwege het net benoemde, ik hoorde namelijk dat elke nacht zwetend wakker worden een ernstige oorzaak kan hebben.
Ik hoor het graag.3 reactiesReagerenSuus3 juni 2025 om 08:56Misschien is het handig wat meer informatie te geven:
Reageren
Ben je man of vrouw, hoe oud ben, gebruik je medicatie, alcohol of drugs, slaap je nu het een stuk warmer is nog onder hetzelfde beddengoed als toen het frisser was, eet je kort voor je naar bed gaat nog en zo ja, wat.
Dat zijn relevante dingen om te kunnen zeggen of een bezoek aan de huisarts verstandig is of dat er zo al een verklaring gegeven kan worden.Hayden3 juni 2025 om 09:56Man 28, geen alchohol en geen verandering in voeding de afgelopen tijd. En slapen in een polo shirt en zelfde beddengoed als altijd
ReagerenSuus3 juni 2025 om 11:30Dan zou ik om te beginnen eens kijken hoe het gaat als je minder warm gaat slapen en je slaapkamer goed geventileerd houdt.
Reageren
Heeft dat geen effect, kun je met je huisarts overleggen of een bezoekje aan te raden is.