Zoeken Vraag het forum

Nachtzweet

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Hayden

Goedemorgen,
    Ik heb sinds een week bijna elke nacht last van nachtzweet. Ik zit dan letterlijk helemaal onder het natte.
    Het vreemde is dat ik letterlijk 2 weken geleden een bloed heb geprikt en al me waardes goed zijn en geen afwijkingen heb. Zou ik toch nog een afspraak maken met de huisarts of is dit onnodig vanwege het net benoemde, ik hoorde namelijk dat elke nacht zwetend wakker worden een ernstige oorzaak kan hebben.
    Ik hoor het graag.

3 reacties
    Reageren
    Suus

Misschien is het handig wat meer informatie te geven:
    Ben je man of vrouw, hoe oud ben, gebruik je medicatie, alcohol of drugs, slaap je nu het een stuk warmer is nog onder hetzelfde beddengoed als toen het frisser was, eet je kort voor je naar bed gaat nog en zo ja, wat.
    Dat zijn relevante dingen om te kunnen zeggen of een bezoek aan de huisarts verstandig is of dat er zo al een verklaring gegeven kan worden.

Reageren
    Hayden

Man 28, geen alchohol en geen verandering in voeding de afgelopen tijd. En slapen in een polo shirt en zelfde beddengoed als altijd

Reageren
    Suus

Dan zou ik om te beginnen eens kijken hoe het gaat als je minder warm gaat slapen en je slaapkamer goed geventileerd houdt.
    Heeft dat geen effect, kun je met je huisarts overleggen of een bezoekje aan te raden is.

Reageren
Reageer op: Nachtzweet
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.