Zoeken Vraag het forum

Nachtzweten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Zweet

Hoi,

Ik heb sinds ongeveer 1,5 maand veel last van nachtzweten. Niet elke dag, maar het doet zich regelmatig voor. Het is dan zo erg dat het zweet gewoon van mijn lichaam loopt en ik mijn slaapkleding en bedgoed moet vervangen.

Ik weet niet waaraan het te relateren is.
    Mijn levensstijl is niet veel anders dan voorheen. Ik heb het wel heel erg druk op mijn werk en slaap al een tijdje minder goed, maar het is niet zo dat ik overdag heel moe ben en veel stress ervaar. Wel slaaptekort (verwacht ik).

Het komt wel veel voor nadat ik gesport heb. Het is vaak op de avonden nadat ik training heb gehad. Alleen is het vaak wel 1,5 tot 2 uur nadat ik getraind heb dat ik in bed ga liggen.

Wat zou dit kunnen zijn en moet ik langs de HA?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je geeft zelf de oorzaak al:
    ” Ik heb het wel heel erg druk op mijn werk en slaap al een tijdje minder goed, maar het is niet zo dat ik overdag heel moe ben en veel stress ervaar. Wel slaaptekort (verwacht ik).”

Reageren
    Catootje

Kan te maken hebben met je hormoonhuishouding. Factoren die je opnoemt, kunnen het wel verergeren. ’s Avonds sporten ook minder verstandig. Daarna goed ontspannen, om de spanning af te bouwen, kan misschien schelen. Als je een drukke baan hebt, kan wat rustigs als yoga soms beter werken dan flinke inspanning met sporten.
    Zou ook kijken naar je voedingspatroon. Was zelf ontregeld door bepaalde voedingsmiddelen, zoals soja maar ook andere voedingsmiddelen met lectines, dat m’n schildklier op hol sloeg. Eventueel advies vragen aan een natuurgenezer, om eens naar je hele gezondheidssituatie te kijken.

Reageren
Reageer op: Nachtzweten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.