- Zweet8 oktober 2021 om 12:02
Hoi,
Ik heb sinds ongeveer 1,5 maand veel last van nachtzweten. Niet elke dag, maar het doet zich regelmatig voor. Het is dan zo erg dat het zweet gewoon van mijn lichaam loopt en ik mijn slaapkleding en bedgoed moet vervangen.
Ik weet niet waaraan het te relateren is.
Mijn levensstijl is niet veel anders dan voorheen. Ik heb het wel heel erg druk op mijn werk en slaap al een tijdje minder goed, maar het is niet zo dat ik overdag heel moe ben en veel stress ervaar. Wel slaaptekort (verwacht ik).Het komt wel veel voor nadat ik gesport heb. Het is vaak op de avonden nadat ik training heb gehad. Alleen is het vaak wel 1,5 tot 2 uur nadat ik getraind heb dat ik in bed ga liggen.
Wat zou dit kunnen zijn en moet ik langs de HA?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 oktober 2021 om 17:17Je geeft zelf de oorzaak al:
Reageren
” Ik heb het wel heel erg druk op mijn werk en slaap al een tijdje minder goed, maar het is niet zo dat ik overdag heel moe ben en veel stress ervaar. Wel slaaptekort (verwacht ik).”Catootje8 oktober 2021 om 19:32Kan te maken hebben met je hormoonhuishouding. Factoren die je opnoemt, kunnen het wel verergeren. ’s Avonds sporten ook minder verstandig. Daarna goed ontspannen, om de spanning af te bouwen, kan misschien schelen. Als je een drukke baan hebt, kan wat rustigs als yoga soms beter werken dan flinke inspanning met sporten.
Reageren
Zou ook kijken naar je voedingspatroon. Was zelf ontregeld door bepaalde voedingsmiddelen, zoals soja maar ook andere voedingsmiddelen met lectines, dat m’n schildklier op hol sloeg. Eventueel advies vragen aan een natuurgenezer, om eens naar je hele gezondheidssituatie te kijken.