Goede dag,
Ik heb sinds 3 maanden last tijdens het slapen van een soort "opwellingen" en benauwdheid. De opwellingen lijken vanuit onder mijn linker ribben vandaan te komen, dit trekt naar boven richting mijn hart en blijft daar "hangen" met een naar gevoel. Als ik het moet omschrijven lijkt het voor mijn gevoeld in mijn aderen te zitten maar dit weet ik natuurlijk niet zeker. Ook heb ik af en toe tijdens deze opwellingen het gevoel van wegvallen en ook ben ik benauwd op deze momenten. Ik ben al meerdere keren bij de huisartsenpost en dokter geweest maar zeggen dat het niks met mijn hart te maken heeft. ook heb ik al 3 keer een holter gehad waar ook niks uit kwam. wel heb ik nog steeds last en het is alleen als ik in bed ga liggen en in slaap moet komen. Iemand enig idee wat dit kan zijn of dezelfde ervaringen heeft?
Het zou vanuit je maag of middenrif kunnen komen. Je hebt verder geen maagklachten?
Nee, het enige waar ik regelmatig last van heb is maagzuur. Ook heb ik van de huisarts al maag beschermers gekregen, maar dit hielp ook niet. Vind het raar dat het alleen voor het slapen in bed is en voor de rest op de dag niks. Wel heb ik vaak last rond mijn borstbeen en zit deze vaak "vast". Het gekke is dat ik zo'n "opwelling"/"aanval" op voel komen en er niks tegen kan doen. De huisarts dacht dat omdat ik het weet er misschien meer op ga letten en dat het misschien "tussen mijn oren" zit, maar ben niet gek.... Ik weet niet wat te doen en slaap er echt heel slecht door.
Dat kan dus door maagzuur komen. En dat komt vooral op als je gaat liggen.
Okay, mijn vriendin heeft omaprazol auro 20mg. Mag ik deze 2 maal daags slikken?
Bedankt alvast
En kan het ook zijn dat mijn hart door maagzuur harder gaat "bonken"? Hier heb ik ook last van maar was ik vergeten te melden in mijn vorige berichten. Bvd
Ja dat kan en nee je mag die medicatie niet zomaar slikken. Dat moet je eerst met je huisarts overleggen.
Moderator: J. Leppink (zorgprofessional)