- Pascal198216 augustus 2023 om 08:42
Goedemorgen,
Mijn partner is afgelopen zaterdag via de spoeddienst opgenomen in het ziekenhuis. Gedurende de hele tijd op de spoed ben ik aanwezig geweest en bij de opname ben ik als eerste contactpersoon opgegeven.
Mijn partner zit onder de zware morfine, is wel aanspreekbaar maar niet helder. Wanneer er haar iets verteld wordt gaat de helft langs haar heen.
In hoe verre dient het ziekenhuis wijzigingen in het behandelplan etc ook aan mij door te geven? Er zijn al meerdere wijzigingen geweest qua medicatie en ook in de verdere behandeling. Echter moet ik alles via mijn partner horen, zij weet mij amper wat te vertellen. Omdat ze het door de medicatie niet kan onthouden. Vanuit de verzorging of behandelend arts hoor ik niks. Wanneer ik de verzorging vraag hebben zij geen tijd, best frustrerend dus…
Vandaar dus mijn vraag in hoeverre dien ik geïnformeerd te worden?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
16 augustus 2023 om 15:31Maak dan een afspraak met de behandelend arts via het hoofd verpleging van de afdeling of vraag wanneer de arts visite aflegt en kijk dan of je in het ziekenhuis bij je partner kunt zijn. Een informatieplicht naar een partner is er niet als men je partner in staat acht de informatie die ze krijgt te kunnen begrijpen. Dat je eerste contactpersoon bent wil niet zeggen dat ze je dan ook informeren moeten over de behandeling. Ben overigens wel van mening, dat wanneer je daarom vraagt, de verpleging daar dan antwoord op zou moeten geven
Reageren