- Kamo2 februari 2023 om 06:05
Beste forum,
Al een behoorlijke tijd heb ik last van onverklaarbare dorst waardoor ik regelmatig s’nachts wakker word, dit in combinatie met nachtmerries die altijd veroorzaakt worden door deze dorst. Na het wakker worden voel ik dan vaak een sensatie dat er gevaar nadert, maar ben bekend genoeg met het gevoel om dit niet serieus te nemen en te herkennen als een gevolg van mijn dorst. Echter drink ik op een dag minimaal 3 liter water, gebruik ik geen zout in mijn eten (o.a. om de voorgenoemende reden) en heb zo ver ik weet geen diabetes of andere gezondheidsproblemen die dit kunnen veroorzaken. Echter weet ik wel dat ik enorm gevoelig ben voor zout, wellicht omdat ik het nooit eet tenzij het verwerkt is in mijn eten. Boterhammen met kaas of bepaalde vleessoorten, zoals gehakt, zijn in staat om een bijna acute dorst te creëren waar niet tegen te drinken is. Een artikel heeft mij gewezen medisch advies te zoeken bij de volgende symptomen;
– Onstilbare dorst
– Vaak vermoeid
– Wazig zien
– Niet helende wonden
– Dorst gaat gepaard met buitengewone hongerIk herken mij in alle symptomen op de niet helende wonden na. De vermoeidheid treed echter vaak op na nachten waar de dorst mij geen ononderbroken slaap heeft gegeven. Het wazig zien gaat overigens vaak gepaard met lang geen vlees of vis te hebben gegeten en staat waarschijnlijk in verband met een gebrek aan bepaalde vitamines, toch leek het me verstandig om er bij te noemen.
Ik ben benieuwd of er iemand is die weet wat dit zou kunnen zijn.
Mvg,
Kamo
4 reactiesReagerenSuzan2 februari 2023 om 08:35Hoi,
Ik zou je toch echt aanraden om wat je zelf al schrijft,naar een arts te gaan!
Vraag je huisarts een bloedonderzoek, want je noemt zelf al meerdere reden waarom je allerlei tekorten zou kunnen hebben.
Eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom je met de klachten die je opnoemt en de oorzaken die je ook zelf aangeeft, advies op een forum vraagt waar geen artsen zijn. Dit zijn klachten waarmee het toch echt verstandiger is om naar de huisarts te gaan!
ReagerenJohn (moderator)
2 februari 2023 om 16:51Het zijn klachten die ook bij diabetes passen. ga naar de huisarts voor een bloedonderzoek
ReagerenCatootje3 februari 2023 om 17:07Dorst kan allerlei oorzaken hebben. Kan bijvoorbeeld te maken hebben met teveel koolhydraten maar ook met schildklierwerking. Zout hoeft op zich niet slecht te zijn maar beter Keltisch zeezout of Himalayazout, omdat die evenwichtiger van samenstelling zijn. Als je mineralen, zoals magnesium tekort komt kan je ook eerder last krijgen van zout. Je hebt het over gehakt maar daar zit in principe geen zout in. Alleen als je wat toevoegt, zoals in gehaktkruiden. Gebruik zelf die zooi niet. Misschien zijn edelgistvlokken een alternatief voor kaas. Smaak wat zoutig maar zit erg weinig natrium in.
Je schrijft dat je meer klachten hebt als je een poos geen vlees of vis eet. Weet niet wat je dan eet. Vegetarisch eten kan problemen opleveren. Zo kan soja enorm ontregelend werken op je schildklier. In die kant en klare dingen zitten ook allerlei toevoegingen. Had zelf duizelingen als ik een poosje geen vlees at. Dacht dat het te maken had met tekorten maar was vooral de vegetarische hap, waaronder soja.
Ik zou in eerste instantie naar je huisarts. Kijken of er diabetes in het spel kan zijn. Daarnaast kan een natuurgenezer kijken naar je hele gezondheidssituatie.
ReagerenCatootje3 februari 2023 om 17:12Bij dit soort klachten zou ik ook uitkijken met snelle koolhydraten. Beter dus ook geen brood als hoofdmoot van de maaltijd.
Reageren