John (moderator)
22 maart 2025 om 22:44Dat heeft met eten niks te maken, maar waarschijnlijk wel met je angst voor een of andere allergie die je niet hebt
Albert8 april 2025 om 20:16Het blijft elke keer als ik brintha pap eet gaat me hart na 3 minuten om de 2 slagen overslaan en dan duurt het 2 uur voor het weg gaat en het gebeurd steeds als ik het eet al 2 wrken lang en daarvoor had ik er geen last van zou dat de oorzaak zijn of niet wand ik heb de laaste maanden wel veel tarwe geheten maar ik heb er nooit echt last van gehad en nu altijd na die pap wel en das het enige die erinzit melk met suiker beetje en die gemalen tarwe
ReagerenJohn (moderator)
8 april 2025 om 20:58Het zal wel weer de angst vanwege de melk zijn zoals wel vaker
ReagerenAlbert17 april 2025 om 21:32Maar moest je echt een allergie of intolerantie hebben aan tarwe of gluten of vezels dan zou je toch niet aleen hartklopingen krijgen na dat eten wand ik heb echt elke keer als ik tarwe pap eet met suiker dat mijn hart 110 klopt en veel overslaad voor de komende 45 minuten en dan duizelig of misselijk soms en en heel veel overdlaat en dat aleen als ik die pap eet of het is van de suiker maar ik ben bang als ik die pap eet omdat ik denk dat er iets mis is maar dus als je allergie of ibtollerabtie zou hebben zou dat niet aleen je hartslag zijn toch
ReagerenJohn (moderator)
17 april 2025 om 22:12Je krijgt de hartklppingen niet van een allergie maar omdat je aan het stressen bent over een allergie als je eet of iets eet met melk
ReagerenAlbert22 april 2025 om 17:10Kan het door een dwangstornis dat je hart soms raar doet in leg even uit als ik in rust ben is mijn hartslag 70 of 80 en inspaning 150 tot 170 en als ik dan weer zit rustig dan is mijn hartslag binen 1 minut weer 80 of 90 na inspaning maar soms na inspaning blijft mijn hart nadien 130 kloppen en wil hij niet trager en dan moet ik steeds die inspaning herhalen tot mijn hartslag binen de 1 of 2 minuten weer 70 is maar ik heb die inspaning nu 5 keer gedaan en mijn hartslag blijft rond de 130 na inspaning is dat niet erg als je inspaning doet dat je hart soms 20 minuten nodig heeft voor je hartslag weeer rustig is maar kan dat omdat je je dan opjaagt ofzo omdat hij niet trager wil kloppen na indpaning zoals de meeste keren na 1 minut weer normaal dat hij daardoor snel blijft en is dat erg als je vaker hebt dat je hart lang nodig heeft voor die weer rustig word na inspaning
ReagerenJohn (moderator)
22 april 2025 om 19:38Bij inspanning is het normaal dat je hartslag hoger is. En hoe meer je erop gaat letten hoe langer die hoog blijft. Dat komt dan door angst en spanning
ReagerenAlbert3 mei 2025 om 20:51En ik eet vaak suiker dingetjes voor extra calorien maar is het omdat je veel suiker eet sat je suiker ook snel daald ofzo omdat ik dan altijd een spaning krijg in je buik en bovenlichaam en dan veel hartklopingen is dat niet erg als dat heel vaak gebeurd wand ik had getest op suikerziekte maar dat was er niet aleen mijn suiker daald heel snel en als ik eet na 30 minuten ben ik dan hartklopingen of raar voelen is dat niet erg
En ook af en toe na eten heel veel lucht in je maag rn dan ook hartklopingen dan boer je 1 uur lang kan er nieks gebeuren dan als je hart steeds zo raar doet altijd of door suiker te kort kan er dan ook nieks met je hart gebeuren omdat het altijd op mijn hart werkt alles
ReagerenAlbert31 mei 2025 om 01:58Johnn ik heb een vraagje en probleemðŸ˜ðŸ˜ ik heb weer een dwangstornis elke keer ik een inspaning doe is me hart 160 wat normaal is maat de ene keer is hij na 3 minuten weer 90 en de andere keer is hij na 15 minuten weer 90 en elke keer als het langer dan 5 minuten duurt moet ik die inspaning herhalen en herhalen
En ik ben bang ik heb vanacht een inspaning 15 eer gedaan de eerste 7 keer ging gewoon aleen werd hij niet trager snel en de andere keren elke keer net na inspaning zie ik wazig of beetje duizelig aleen elke keer als ik inspaning doe word mijn hartslag nadien echt mega gaoties en mega o regelmatig voor 2 minuten omdat ik teveel inspaning deed maar ik kan het dan niet loslaten.
Aleen ik leede toen op internet dat een onregelmatige harrslag steeds herhalend na een i soaning of steefs erger wordend na een inspaning gevaarlijk is maar nu steefs als ik die inspaning om de 5 minuten herhaal is mijn hartslag steeds erger en onregelmatiger en steeds meer moeite en gaoties is dat gevaarlijk ik ben zo bang als ik de volgende keer zoalq morgen zou inspanen dat ik dan een hartritmestornis krijg of mijn hart het nie tmeer aankan door in 1 uur tijd 15 keer een grote inspaning te doen en die onrehelmatigheid niet meer weg gaat en steefs erger word na elke inspaning en ik kan het niet loslaten wand ik denk echt als ik het morgen doe dat er iets gaat gebeuren kan je daarvan hartritmestornissen krijgen door dat te doen zoveel omdat hij zo raar doetðŸ˜ðŸ˜ðŸ˜ ik ben zo bang
ReagerenJohn (moderator)
31 mei 2025 om 14:26Je veroorzaakt zelf angst en stress door de inspanning te blijven herhalen en je gaat hyperventileren. Zinloos om dat te doen.
ReagerenAlbert31 mei 2025 om 16:02Maar is het dan geen hartritmestornis omdat als ik dat vaak doe dan het plots heel gaoties klopt en dan weer snel traag door elkaar met onregelmatigheden erbij en soms als ik inspan krijg je een druk op je borst is dat dan niet door je hart ?
En als ik stel je voor morgen weer een i spaning doe en vandaag was het slecht en lukte het weer zo heel veel na elkaar raar me hart kan je dan geen hartritmestornis krijgen als je de volgende keer inspand is dat niet door je hart dan dat hij zo onregelmatig klopt tijdens of na inspaning na veel keer de zelfde inspaning is dat gevaarlijk johnn of kan er nieks gebeuren?
ReagerenJohn (moderator)
31 mei 2025 om 18:57Nee, want je veroorzaakt dat helemaal zelf met je gedrag
ReagerenAlbert31 mei 2025 om 19:56Maar door wat krijg je dan soms zo n druk gevoel op je borst tijdens inspaning ?
En dan nog 1 vraagje als je dan later weer inspaning doet en je zou het zelfde ervaren kan je nooit een hartritmestornis ontwikkelen omdat je dit nu zovaak gedaan hebt en je hart steeds aparter deed zoals heel onregelmatig of een druk op je borst tijdens inspaning maar die druk is wel derecr weg na inspaning of ook dat je hart soms 15 minuten nodig heeft om traag te kloppen of is dat alemaal niet erg tis gewoon moeilijk loslaten omdat ik dan denk dat ik in de toekomst iets aan je hart zou krijgen als het nu steeds zo raar doet tijdens inspaning. Of dat ik een hartritmestornis heb maar vanochtend deed ik het 3 keer en was het helemaal goed zou je anders vroeger ook dat gehad moeten hebben wand een hartritmestornis krijg je toch niet zomaar door je te overbelasten?
Ik heb gewoon veel piekeren erover en dan te ver gaan in inspaning en teveel focussen tijdens inspaning en onregelmatig ademhalen dan . Maar mijn vraag is is dit geen hartritmestornis en stel dat ik in de toekomst weer inspan of veel ofzo kan je dan geen hartritmestornis krijgen? Sorry voor zoveel vragen johnn maar mijn dokter werkt niet int weekend en anders blijf ik ermee zitten
ReagerenJohn (moderator)
31 mei 2025 om 21:11Dat komt door angst/spanningen en hyperventileren en nee dat is geen hartritmestoornis.
ReagerenAlbert2 juni 2025 om 18:05Johnn ik heb toch nog 1 vraagje en heel erg bedankt voor te antwoorden op de rest.
Maar ik heb iets raars ofzo elke keer als ik inadem of diep inadem dan gaat mijn borst of hartslag of iets in me buik trillen en gaoties steeds zou dit toch een hartritmestornis kunne zijn ik heb dit al 1 week elke keer bij de inademingen gaat iets heel gaoties maar ben bang dat er iets mis is of een hartritmestornis
Reageren