John (moderator)
2 juni 2025 om 18:09Dat heeft met de ademhaling te maken en niets met je hart
Albert2 juni 2025 om 18:26Omdat het altijd trild en soms ook zonder admen gebeurd het maar is dat zeker nieks met je hartslag omdat als ik me hart dan voel slaat hij ook mega veel over of soms snel traag door elkaar maar is dat dan niet die trilling elke keer vaak
ReagerenJohn (moderator)
2 juni 2025 om 21:28Het heeft niks met je hart te maken
ReagerenAlbert3 juni 2025 om 17:25En als ik inspaning deed en toen voelde ik me hart was hij nadien weer normaal dat was binen de 2 minuten aleen heb ik dan rechtgestaan en drece4 was die spamse er weer in je borst buik hart voeld dan echr alqof er iets 7 seconden trild dan niet meer en bijna elke keer als ik gewoon inadem of diep dan gaat het trillen of beven of spasme alsof er iets gaoties samentrekt en dan na 5 tot 7 seconden stopt maar nu dat weer terug kwam na inspaning torn ik rechstond is dat dan geen hartritmestornis omdat ik eerst 6 minuten inspaning deed toen 2 minuten rustug zat tot me hartslag traag was en toen ik na 2 minuten rechtstond kwam plots dat trillen deer maar heeft dat echt nieks met je hart te maken of soms een spanings gevoel nadien op je borst buik die ook om de 5 seconden even komt en gaat en vaak maar 1 of 2 keer komt heeel kort
ReagerenJohn (moderator)
3 juni 2025 om 17:33Het heeft niks met een hartritmestoornis te maken. Het heeft te maken met ademen en hyperventileren door de angst en de stress
ReagerenAlbert3 juni 2025 om 20:01Dankjee johnn sorry voor zoveel vragen fijne avond alvast nog
ReagerenAlbert12 juni 2025 om 00:29Ik heb weer last van dat mijn hart boem boem… boem boem… boem boem … boem boem….. boem boem…. boem boem…. boem boem boem…. boem boem boem…. boem boem.. boem boem… en dat 2 of 3 uur lang na elkaar en dan soms duizleig is dat niet gevaarlijk of hartritmestornis omfat het weer na een periode van goed ging terug is begonen. En ook duizelig erbij soms kan er dan nieks zijn of iets gebeuren? Ik ben weer bang dat er iets mis is.
En als ik stel inspaning zou doen nadien kan er dan nieks gebeuren. Alvast bedankt voor de hulp
ReagerenJohn (moderator)
12 juni 2025 om 14:53Het zijn dezelfde klachten zoals altijd en ook dezelfde vragen.. Dus het antwoord is ook hetzelfde net als alle andere keren.
ReagerenAlbert13 juni 2025 om 03:52Maar hoe komt het als je hartslag om de 2 slagen overslaat of om de 3 of 1 wisseld een beetje af dat hij soms ook dan als hij 80 klopt met steeds om de 2 slagen een overslag dat hij dan om de 2 uur ofzo soms 1 tot 3 keer van 80 slagen per minut plots naar 110 slagen per minut gaat en die versnelling duurd 3 tot 5 seconden en dat vind ik ik heel eng omdat dat plots zomaar komt maar zijn dat ook geen hartritmestornis dan wand wat is die korte versnelling af en toe als die dan heel onregelmatig is.
En ik heb ook dan een dwangstorenis elke keer dat die versnelling komt heb ik de wang om me achterna in te spannen omdat ik bang ben als k nieks doe dat ik dan in de toekomst tijdens inspaning iets met je hart kan gebeuren of kan dat ook niet. Zou je nog eens willen antwoorden john op bijde wand ik vind het eng alvast bednakt voor de hulp
ReagerenSuus13 juni 2025 om 08:28Ik denk dat John op het tijdstip van jou laatste bericht al lag te slapen.
Reageren
Jou hartslag is niks mis mee, dat is door de artsen onderzocht.
Door er steeds op te letten denk jij onregelmatigheden te voelen, waardoor je paniek krijgt.
Door de paniek gaat je hartslag omhoog en blijft hij hoog.
En als je je dan ook nog in gaat spannen, is het logisch dat hij hoog blijft.
Je hebt geen hartritmestoornis, er gaat dus ook niks gebeuren.Cindy13 juni 2025 om 09:34Weken redelijk goed gegaan en dan ineens terug van die overslagen, weeral weken en ik had nu plots zo gelijk dat het bleef hangen. Normaal is het 1…2…3….4 en nu 1234 tot wel 12 tellen lang zo een hele snelle hartslag en bij hoesten was het gestopt. Ik heb wel al gehad 2 snelle slagen na elkaar of 3 snelle slagen maar nu zolang … maak mij beetje bang kan dit kwaad .
ReagerenJohn (moderator)
13 juni 2025 om 09:50@ Cindy
Reageren
Als het goed is had je zelf ook nog een andere topic hierover. Het is beter om die vraag dan in dat topic te stellen. Dan heb ik namelijk meer informatie. Ben je met die klachten al eens bij de dokter geweest? Heb je een angststoornis of last van hyperventilatie?Cindy13 juni 2025 om 10:02Ja in mei ben ik langs geweest voor holther 24 u en daar waren overslagen te zien. Maar nu geen coupletten of tripletten in 2023 waren erwel voupletten en tripletten te zien .
Reageren
Maar omdat ik ze nu had zo snelle hartslag was ik wat bang. Hyperventilatie weet ik niet misschien onbewust . En angststoornis nu niet maar ik ben wel zelf een doemdenker zeg maar ik sla wel vlug in paniek zeg maarJohn (moderator)
13 juni 2025 om 10:09Het is in ieder geval onderzocht. Het is niet gevaarlijk wel vervelend.
Reageren
Je schrijft: En angststoornis nu niet maar ik ben wel zelf een doemdenker zeg maar ik sla wel vlug in paniek zeg maar
Dat wijst toch eigenlijk wel op een vorm van angststoornis. Wellicht hypochondrie. De angst voor ernstige ziekten.
Doe eens de test op:
https://ademlab.nl/hyperventilatie-test/Albert13 juni 2025 om 22:05Ik weet het aleen ik voel me ook weer yitgeput vaak duizelig en als ik rechsta ofzo kortademig en duizelig en ook me hart hele dag slecht weer en ik snap niet hoe wand het was 1 maand supper goed.
Reageren