Zoeken Vraag het forum

Hyperkaliemie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jane13

Onlangs mijn jaarlijkse check up gehad en uit het bloedonderzoek kwam een kalium waarde van 6.1. Ik ben 51 en neem al 2o jaar een betablokker. Af en toe heb ik wat last van hartkloppingen, en vooral in de namiddag kan ik last krijgen van een suikerval. Die kaliumwaarde is de laatste jaren telkens wat gestegen (4,9/5,1/5,5/6,1). Verder voel ik me vaak moe en sta soms heel wankel op mijn benen. De huisdokter vond de bloedwaardes normaal. En toch ben ik er niet gerust op. Wie kan me wat meer vertellen?

Dank alvast

4 reacties
    Reageren
    Mary

Hoi, ik heb het afgelopen jaar, ook gehad met een bloedonderzoek,van de huisarts nog een keertje moeten prikken daarop, die zei, dat ze soms te hard stuwen met bloed prikken. Was dus zo, daarna goed. Misschien is dit bij jou ook gebeurd.

Reageren
    John (moderator)

Waarom gebruik je de betablokker?

Reageren
    Jane13

@John, Wegens hoge bloeddruk. Is nu mooi onder controle 12/8 .

@Mary, snap ik, maar dan zou er elke keer stuwing zijn en het cijfer gaat elk jaar omhoog.

Reageren
    John (moderator)

De gemeten waarde is weliswaar iets verhoogd, maar niet onrustbarend. Dat zou ook geen problemen moeten veroorzaken.
    Schommelingen in de bloedsuikerspiegel kunnen wel problemen veroorzaken. Hartkloppingen kunnen ook veroorzaakt worden door de betablokker.

Reageren
Reageer op: Hyperkaliemie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.