- Marijke19 maart 2020 om 21:11
Ik vroeg mij af kan je door bepaalde dingen een epileptische aanval mee opwekken. Ik volg namelijk een meisje en haar verhaal was dat ze door verkeerde vaccinaties achter elkaar aanvallen kreeg en nu epilepsie heeft. En een jongen uit me klas heeft ook 16 jaar nergens last van gehad en ineens heeft hij aanvallen…. kan dat door blowen enzv of door weinig slaap opgewekt worden als je eigenlijk nooit last van aanvallen heb gehad? En hoe weet je dat je geen epilepsie heeft en het bijvoorbeeld niet ineens wel kan krijgen..?
voel me soms heel naar in me hoofd heel ligt in me hoofd en duizelig een druk op me hoofd en soms van die vlekken en ben daarom bang dat t iets daarmee te maken kan hebben….aub een duidelijk antwoord want ik ben echt onzeker hierover….
met vriendelijke groet
Marijke
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 maart 2020 om 21:25Epileptische aanvallen kun je in principe niet opwekken behalve als je ner aanleg voor hebt. Dan kunnen flitsende beelden van bijvoorbeeld games, bioscoop films met flitsende beelden of lichtflitsen van een stroboscoop bijvoorbeeld, wel aanvallen veroorzaken.
De klachten die jij beschrijft, lijken meer op stress/spanningsklachten of oververmoeidheid
ReagerenMarijke20 maart 2020 om 00:38Oke heel erg bedankt voor je antwoord!
Reageren