Zoeken Vraag het forum

Epilepsie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Melanie

Ik had laatst een discussie met mijn zus. Ik slaap altijd heel erg laat en zit vaak hele nachten achter de computer maar mijn zus zei dus je moet er is vanaf gaan en vroeg slapen als je zo door gaat kan je epileptische aanvallen krijgen…
    Maar epilepsie is toch beetje hetzelfde te vergelijken met iemand die kanker heeft? Alsin je word ermee met iets en later in je leven kan je die ziekte krijgen. Toch niet zomaar als je niks heb en dan vaak op de pc zit en weinig slaap dat je aanvallen kunt krijgen. Want volgensmij probeert ze mij alleen maar bang te maken. Kan iemand mij please antwoord geven?
    Groetjes x

17 reacties
    Reageren
    Melanie

Kan iemand mij pls antwoord geven?

xx

Reageren
    Catootje

Je lichaam raakt ontregeld. Je slaap-waakritme raakt verstoord, wat effect heeft op je hele gezondheid. Minder aanmaak van melatonine vermindert je weerstand. Is ook een risicofactor voor kanker. Epilepsie heeft te maken met diverse factoren. Minder slapen kan het wel uitlokken.

Zou zorgen voor voldoende activiteit overdag, zodat je ’s nachts beter slaapt. Als moeilijk in slaap komen het probleem is, kunnen bepaalde voedingssupplementen helpen.

Wat computeren betreft zou ik in elk geval de instellingen van je scherm zo te maken, dat je ander, rood licht hebt.

Reageren
    Melanie

Maar als jij geen epilepsie of iets heb kan je het toch ook niet uitlokken door weinig slaap? En het dan zomaar krijgen je moet er dan toch al iets van hebben?

Reageren
    John (moderator)

Het kan wel uitgelokt worden maar dan wel op een andere manier. Niet door laat naar bed gaan

Reageren
    Melanie

Op wat voor manier dan wel?

Reageren
    Melanie

Want je kan het toch niet zomaar krijgen als je wat doet? Als je nooit epilepsie hebt? Epilepsie is toch een ziekte

Reageren
    John (moderator)

Soms kunnen snel flitsende beelden of stroboscoop verlichting in disco’s of op house/dance party’s e.d. wel epileptische aanvallen oproepen

Reageren
    Melanie

Ook als je nooit last van aanvallen heb gehad?

en je kan het als je nooit last van een aanval heb gehad of iets echt nie uitlokken vanwege weinig slaap?

groetjes x

Reageren
    John (moderator)

Als je er aanleg voor zou hebben dan kan dat wel

Reageren
    Melanie

Maar hoe weet je of je er dan aanleg voor hebt?

Reageren
    John (moderator)

Dat kun je niet weten

Reageren
    Melanie

Maar ook niet aan iets voelen of merken. Ik heb soms wel rare gevoelens in mijn hoofd en maag en ben dan bang dat het iets van epilepsie kan zijn. En heeft aanleg ervoor hebben niet al voor symptomen of iets want k ben echt heel bang dat ik het kan hebben of krijgen

Reageren
    John (moderator)

Dat heeft met epilepsie niks te maken. Dat lijken me eerder stress/angst klachten

Reageren
    Melanie

Maar epilepsie voel je toch ook raar in je maag en rare druk en evenwichtsprobleem beetje

Reageren
Reageer op: Epilepsie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.