Pijn op borst, onder rechter ribben, meerdere plaatsen

Poe, ten einde raad, schrijf ik het hier van me af in de hoop dat iemand de klachten herkent?

Week of 10 geleden kreeg ik plots, out the middle of nowhere, heftige stekende pijn op precies de plaats van mijn hart. Al biddend en smekend hoopte ik niet op een hartaanval. FF afgewacht en de dag erna weer precies hetzelfde. Af en toe, vooral als ik auto reed, trok de pijn ook naar onder mijn rechter ribben en achterkant rug. Toen ben ik maar naar de huisarts uiteindelijk gegaan en kreeg ik een sneltraject voor het hart te laten controleren bij een cardioloog omdat ze dachten aan Angina Pectoris, zuurstoftekort van het hart, maar nee, mijn hart was 100% goed, alle onderzoeken voor gehad.

Het aparte was dat ik een week later na het onderzoeken in eens enorme pijn krijg boven in mijn buik/rechterkant zo een beetje, ik trok het niet meer, weer naar de huisart, die stuurde me meteen door naar het ziekenhuis, dacht een geprikkelde buik. Niks gevonden in het bloed, op echo was een iets vergrote milt te zien (14 cm) verder geen ontstekingswaarde in het bloed.

Ik kreeg een hoge dosis omeprazole mee, kwam wellicht door maagzuur.

3 weken later, zware, zware pijn, kon niks meer rechts onder in mijn buik, weer naar de huisartsenpost, dit keer was het avonds laat, mocht meteen door met spoed eerste hulp dachten aan een blinde darm ontsteking. na ongeveer 2 dagen en allerelei onderzoeken, conclusie geen blinde darm ontsteking. Wederom al biddend en smekend, uiteindelijk de pijn weg, zat ten hoogte van inderdaad blinde darm maar op ct scan niks te zien.

Sinds dien, pijn in rechterzij (onder mijn ribben maar ook daar onder), achterkant rug, pijn in linkerkant ten hoogte van ribben, pijn ook aan linkerkant rug. Pijn steekt regelmatige door en komt dan in mijn rechter hamstring voor. Vandaar, steekpijnen in hoofd, steekpijnen in nek. Het lijkt net of het iedere keer een andere plaats betreft, maar heel vaak linker en rechterkant bij ribben en nog steeds pijn op borst, (ben ff gestopt met de omeprzole, vandaag maar weer mee begonnen, leek wel te verminderen ) maar ik weet het allemaal niet meer.

Ben bang voor rare kanker ofzo.

Iemand dezelfde ervaring? Iemand herkenbaar?

nog nooit gehad, ben 30 jaar. ben sportief, leef heel gezond, drink niet rook niet, goede dag ritme. Ik hoop zo graag dat het nierstenen of zo zijn, iets simpels maar zeer pijnlijks, nog nooit gehad, maar op ct scan en echo's geen nierstenen te zien en terwijl ik dit typ heb ik echt al meerdere keren pijnsteken gehad in zij en dan weer in hoofd, ten einde raad.

Reageren

Vergeten te vertellen dat ze de eerste keer dachten aan een zware maagzweer, maar naar weer een onderzoek bleek het dat ook niet te zijn...

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Pijn op borst, onder rechter ribben, meerdere plaatsen

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe