- anonimos1 augustus 2018 om 23:51
hoi ik ben een meisje van 14 jaar en ik heb een heftig leven achter de rug ik ben 5,5 jaar lang zwaar gepest ik heb een spierziekte en slechte ogen mensen noemen me altijd plank,lelijk alle gemene dingen die je eigenlijk kan zeggen ik heb een ingewikkelde familie achtergrond met veel liegen en bedriegen niet door mijzelf maar dat terzijde ik zou met een psycholoog kunnen praten masr ik ben iemand die ECHT niet van praten houd en ik heb niet zoon goeie ervaringen met psychologen soms vraag ik me af of het leven zin heeft en wie heeft daar ijgenlijk over te oordelen als je zelfmoord wil plegen want het is jou’n leven kunnen mensen me advies geven wat IK MOET DOEN thx -xoxo- anonimos
3 reactiesReagerenanonimos2 augustus 2018 om 00:04en NIEMAND luistert naar me letterlijk ik stel allemaal dingen voor en dan zeggen mensen oja laten we dat doen terwijl ik dan al altijd iets voorgestelt heb HELP ME PLEASE
ReagerenAnoniem2 augustus 2018 om 21:38Wat erg dat je zo voelt! Maar praten over je problemen kan echt helpen, probeer het niet allemaal voor jezelf te houden. Zijn er misschien vertrouwspersonen op school die je kunnen helpen?
ReagerenCatootje3 augustus 2018 om 01:02De meeste psychologen doen vooral aan praten maar er zijn er ook die aanvullende methoden hebben, zoals familieopstellingen, the work van Byron Katy, RET, EMDR, creatieve werkvormen enz. Zeker vrijgevestigde psychologen gebruiken dit soort methoden. Ik kijk zelf ook bij een therapeut via internet zoeken of iemands kop en de site me aanstaan. Dat gaat er niet om of iemand al dan niet knap is maar of diegene en zijn of haar werkwijze me aanspreken. Je gevoel volgen. En je ouders of een vertrouwenspersoon op school kunnen wel met je meedenken. Ben zelf nu begonnen met de MIR-methode. Die kan je makkelijk zelf doen. Dingen voor jezelf opschrijven kan ook helpen maar niet in plaats van hulp.
Als het je hoog zit kan je natuurlijk de kindertelefoon bellen. Tegenwoordig kan je ze ook chatten, als je dat misschien prettiger vindt.
Wat je spieraandoening betreft. Met bepaalde voedingssupplementen kan je het misschien wat ondersteunen. Zo hebben veel mensen een magnesiumtekort; een stofje dat onder andere belangrijk is voor je zenuwstelsel en spieren. Bij stress verbruik je meer stoffen dus wat aanvulling kan schelen om lekkerder in je velletje te zitten.
Ik denk dat je ook een ander topic had. In ieder geval lief zijn voor jezelf. Laat je niet klein krijgen.
Reageren