Zure lichaamsgeur

Hoi,

Ik ben een meisje van 17 en ik ervaar sinds enkele jaren dat ik zuur ruik. Gedurende dag valt dit wel mee (hoop ik), maar als ik in de ochtend wakker word, ga douchen en daarna terug kom ruikt mn kamer heel zuur, bijna azijnachtig. Ik heb geprobeerd om voor het slapen te douchen, maar dit heeft bijna geen nut. Ook verschoon ik mijn bed 1 x in de week dus daar kan het ook niet aan liggen. Ook heb ik vorig jaar nieuwe matrassen gekocht dus dat is ook niet het probleem.

Ik voel me vaak onzeker als mijn vriend blijft slapen of ik bij hem en ik weet gewoon niet waar het aan ligt. Ik douche elke dag, eet best gezond en drink altijd genoeg water. Ik ben gewoon ten einde raad. Hoe kan ik mijn zurige lichaamsgeur laten verdwijnen?

Reageren

Geen zeep meer gebruiken bij het douchen (ook geen shampoo) en niet elke dag douchen, maar bijv. 2x in de week met water en niet te heet. Als je bezweet bent na sporten gewoon afdouchen met lauw water.

Uitleg:
    Je lichaam maakt zelf een beschermende laag aan. Die laag is nogal vettig en wordt aangebracht via de porieën in je huid. Als je zeep gebruikt, dan lost die laag op en spoelt weg. Dat is niet erg, want dan maakt je lichaam gewoon weer een nieuwe beschermende laag aan. Dat gaat via een dunne olie-achtige vloeistof via de porieën van je huid. Daaruit verdampen vluchtige stoffen en dat is wat je ruikt. Als je dus steeds die beschermende laag met zeep afwast, dan hou je het probleem dat je lichaam via je huid elke keer weer een nieuwe laag aanmaakt.

Mensen die niet zo vaak douchen en geen zeep gebruiken stinken bijna nooit. Mensen die veel douchen met veel zeep gaan alleen maar meer ruiken naar lichaamsgeur. Je wordt door marketing van reclame-bedrijven helemaal foutief geïnformeerd, want die lui willen rijk worden door jou problemen aan te praten en geven je dan juist de verkeerde informatie zodat je hun product koopt.

Reageren

Ik begrijp dan niet hoe een dakloze kan stinken naar lichaamsgeur met name zweet want die wassen zich nooit en dat kun je zien aan zwarte plekken in de hals en aan zwarte enkels en polsen.

Ik had vroeger ook zo'n klasgenootje in de klas die voortdurend stonk..en zich nooit douchte omdat hij thuis geen bad of douche had. Ze moesten er voor naar het badhuis. Maar die mensen hadden daar niet altijd geld voor en zij waren ook niet in het bezit van warm water dus moest het water uit de kraan altijd gekookt worden voor het gebruik.

Als hij zich nooit wast hoe kan hij dan stinken. U zegt mensen die zich nooit wassen stinken niet.. Ik begrijp dan die vieze zweet geur dan niet.. en al die andere vieze geurtjes.. later toen hij verhuisde en een douche had thuis en warm water.. stonk deze jongen niet meer en de vieze zwarte plekken in de hals en enkels en polsen waren ook verdwenen..

Ik  heb een keer gelezen in de krant dat er een man het ziekenhuis in gebracht was en in een olie bad gelegd moest worden omdat ze hem anders niet konden wassen. Deze man had een huid vol met korsten en kloven van bijna een centimeter dik.. dit was aangekoekt vuil op zijn lichaam.. hij had zich in 20 jaar of langer niet gewassen. Ik weet nog dat die man in het zieken huis van Alkmaar terecht was gekomen.

Dus ik heb mijn twijfels over het wel of niet wassen.

Het lijkt mij dat je je lichaam regelmatig moet spoelen om schoon te blijven. Indianen waren een schoon volk..Elke dag gingen zij in het water om zich te wassen.. en nee ze gebruikten geen zeep.. het haar werd nooit gewassen.. maar ze hadden geen hoofdluis.. omdat ze nooit met hoofden bijelkaar zaten.. Zo dicht op elkaar zitten kennen alleen de europese landen want Indianen zitten nooit in elkaars comfortzone. Hebben altijd enige afstand van elkaar en kinderen worden al geleerd om niet te dicht op elkaar te gaan zitten.  Het zitten in een circel is ook dan een groot voordeel omdat je dan genoeg afstand vormt van de ander. Ipv opelkaar geplakt.

Reageren

Sterke lichaamsgeur kan te maken hebben met te  weinig maagzuur, verzuring van je lichaam, tekorten aan voedingsstoffen, bepaalde voedingsmiddelen. En wat is gezond eten? Iedereen verstaat daar weer wat anders onder. Belangrijk is om te zorgen voor een combinatie van complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Zure lichaamsgeur

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe