- amalia22 april 2017 om 10:10
Hallo allemaal! Ik had begin januari wat snoep gegeten en daar begon al het ellende allemaal…..oke nadat ik het snoep dus had opgegeten keek ik in de spiegel en toen zag ik ineens mn amamdelen(daar schrok ik best wel erg van aangezien ik het nog nooit eerder had gezien maar ik weet dus niet of ik dat al langer had) oke maar een paar dagen/weken later kreeg ik ineens heel erg last van vermoeidheid (mn conditie ging naar achteren) en later kreeg ik ook nog last van hele erg duizeligheid (heb ik nog steeds wel last van) oke maar nu inmiddels heb ik ook last van: hoofdpijn, buikpijn, benauwdheid, pijn in borst, heel raar soort van ‘verdovend’ gevoel, eczeem, aften die steeds terugkomen, snel dingen laten vallen, heel snel spierpijn krijgen, transpireren, slapende benen&armen, het gevoel dat ik dunner word maar niet afval, en soms ook misselijkheid. Weet iemand misschien wat dit kan zijn want ik maak me echt extreme zorgen! En ik weet echt niet meer wat ik moet doen (ik ben trouwens al naar de huisarts geweest voor mn benauwdheid en eczeem en ze dacht dat ik misschien astma kan hebben)
43 reactiesReagerenamalia22 april 2017 om 14:52En oja! Toen ik vanochtend een voetbalwedstrijd had kreeg ik bij het inademen last van mn schouder en verder heb ik ook nog last van pijnlijke steken in mn botten (over het hele lijf), soort van ’tintelingen’ bij mn lies, dat ik veel sneller moe ben bijv. dat ik al moe wakker word&dat ik eerder wakker ben dan de wekker.
ReagerenJohn (moderator)
22 april 2017 om 15:05Het was beter geweest, als je met de klachten die je had, niet was gaan voetballen.
Reagerenamalia22 april 2017 om 15:28Oke maar weet je misschien wat het zou kunnen zijn?
ReagerenJohn (moderator)
22 april 2017 om 15:31amalia22 april 2017 om 16:58Dankje! Ik heb de test gedaan, mijn score is: 72!
ReagerenJohn (moderator)
22 april 2017 om 17:02Dan is dat ook de oorzaak van al je klachten.  Je  bent gewoon in paniek geraakt door de opgezette amandelen…en bent gaan hyperventileren. Ga naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen. Dat heeft met snoep en amandelen helemaal niks te maken.
Reagerenamalia23 april 2017 om 09:32Weet je misschien ook wat dit kan zijn: ik word in de ochtend wakker en dan heb ik bijv wat vochtige plekken bij mn oksels, vagina en ik heb een beetje zweetvoeten&handen maar dit heb ik ook overdag?!
ReagerenJohn (moderator)
23 april 2017 om 10:54dat heet zweten…..dat komt ook van het hyperventileren en de angstaanvallen
Reagerenamalia23 april 2017 om 11:15Dankjewel! Ik heb nog 1 vraagje want aangezien ik soms buikpijn heb (het vaakst aan de linker kant maar soms ook aan de rechterkant) ik ben dus bang dat ik een vergrote milt heb en aangezien je een vergrote milt kan krijgen door leukemie ben ik dus bang dat ik leukemie maar…..kan je ook een vergrote milt krijgen door stress (hyperventilatie)?
ReagerenJohn (moderator)
23 april 2017 om 11:28Wat een nonsens…. Om zowat te krijgen ben je nog veel te jong
Reagerenamalia23 april 2017 om 11:54wat zou wel een ‘passende’ oorzaak kunnen zijn van een vergrote milt? (Ik heb vroeger wel pfeiffer gehad maar ik denk niet dat het daardoor komt)
ReagerenJohn (moderator)
23 april 2017 om 11:56Daar heeft daar niks mee te maken. Het zijn je darmen die je voelt door de stress
Reagerenamalia23 april 2017 om 12:19oke alleen…..soms zit de pijn ook in mn ribben?!….
ReagerenJohn (moderator)
23 april 2017 om 12:22dat is van de hyperventilatie
Reageren