- Laura22 maart 2017 om 23:33
Hoi hoi,
Ik ben Laura 25 jaar en ik heb het fenomeen van Raynaud. Dit is geconstateerd in 2014, na een aantal vage klachten. Daarnaast is afgelopen december na lange onderzoeken ook fybromyalgie vast gesteld. Een diagnose waar je eigenlijk niks mee kan, helaas. Nu gaan er voor mij de laatste tijd veel belletjes af, omdat ik een aantal.klachten heb, die ik niet hieraan kan linken. Aan de ene kant heb ik geen zin om weer de medische malle molen door te gaan, aan de andere kant denk.ik ja wat als? Vandaar dat ik wilde brainstormen met jullie!
- Lang op benen staan is vermoeiend en zwaar
- Benen zijn zwaar, tintelen
- Rechterbeen is gevoeliger voor aanraking dan linker been
- Krachtverlies in rechter arm, krijg een potje groenten niet meer open
- Mijn keel lijkt de laatste tijd vaak dicht te.zitten, waardoor soms paracetemol of eten moeilijker weg te slikken is
- Ik heb het bijna altijd koud (kan door de raynaud komen)
- Pijn in schouders, rug, nek noem maar.op
- Vandaag na een kort stukje schrijven ook een uur pijn gehad aan de bovenkant van mijn hand (onder de wijsvinger)
- Ik heb in 2 jaar tijd 2x een soort aanval gehad. 1x tintelde heel mijn rechterarm, was wit en kon hem haast niet meer bewegen. De tweede keer weer, maar toen met hoofdpijn, dronken lopen, met dubbele tong praten en veel pijn aan rechterarm.
- Rare ontstekingen (keel) en van de week had ik een ontsteking in mn oog (rechter oog rechts in de hoek). Die bobbel die daar zit was al een x aantal dagen lichtjes rood, binnen 1 middag was hij opgezwollen, dik oog en dikke wallen, en 1/1,5 dag later ineens weer verdwenen
- Veel plassen
- Moeilijke ontlasting
- Moeite met een tampon inbrengen (lijkt te droog ofzo)
- En gewoon heel erg moe zijn.
Sorry voor mijn lange verhaal!
Ik ben bij de internist geweest, en 2 reumatologen. Waarvan de 2e eigenlijk geen onderzoek.wilde doen, omdat de 1e en de internist niks konden vinden.
Wat denken jullie? Is mijn wat als terecht, of moet ik me er toch bij neer leggen?
Ik zal vast het een en ander zijn vergeten, maar dit is de basis haha
2 reactiesReagerenLele23 maart 2017 om 12:30Catootje23 maart 2017 om 14:58In elk geval is de biochemie van je lichaam belangrijk en daar wordt vaak niet naar gekeken in medische kringen.
In elk geval is je dagelijkse voeding belangrijk. Zorgen voor voldoende eiwitten, gezonde vetten en vezels.
Zou best kunnen dat je bepaalde tekorten hebt, aan vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Zoals magnesium, zink, vitamine B en D, omega 3 en nog meer van die stoffen. Zo helpt magnesium bij de doorbloeding. Bij mij zijn mijn witte handen vrijwel over door een flinke dosis vitamine D elke dag. Bij fibromyalgie kan een te laag serotonine een rol spelen. Dat is te verbeteren door de juiste voeding plus wat aanvulling. Allerlei stoffen, als vitamine B en D, magnesium en omega 3, in combinatie met bepaalde aminozuren helpen bij de aanmaak van serotonine. Je zou naar een goede natuurgenezer kunnen gaan.
Reageren