HSP en Vitamine D

Mijn partner heeft afgelopen woensdag na de uitslagen van zijn bloedonderzoeken een ampul vit. D 100.000 ie gekregen. Aangezien hij tegen de muren op gaat momenteel van overgevoeligheid van zo'n beetje elk zintuig dat je kunt bedenken ben ik gaan googelen. Aangezien hij dus HSP is, is alles dubbelop. Ik vraag me af of iemand mij kan vertellen wanneer deze piek die hij nu ervaart af moet gaan nemen. Aanstaande woensdag is het de bedoeling dat hij tabletten van 800 ie gaat slikken. Misschien is er beter mee om te gaan als hij weet dat en hopelijk wanneer het weer "normaal" word.

Hoop echt dat iemand ons kan helpen.

Reageren

Het is de vraag of de klachten wel door de Vit D worden veroorzaakt. Langdurige overdosering van Vit D kan wel klachten geven. Maar een orale dosis van 100.000 IU geeft geen klachten en veroorzaakt ook geen overdosering. Er zouden wel wat maagklachten kunnen ontstaan.
    Het zich bewust zijn van HSP en een hoge dosering van een medicijn/middel kan wel op een andere manier klachten veroorzaken. maar dat zijn dan geen directe klachten van de vit. D

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: HSP en Vitamine D

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe