- Anquaser13 november 2016 om 00:56
Hallo,
Nu bijna 2 jaar terug, verslikte ik me een keer in een slok thee. Het is met de Heimlich, samen met flink wat maagzuur uit de maag (kots) weer naar buiten gekomen, echter loop ik nu al bijna 2 jaar met het probleem dat ik slecht slikken kan. Dunne vloeistoffen, moet ik eerst 3 keer “mee rond gaan” voor dat ik het gevoel heb dat het ook geslikt kan worden, doe ik het meteen, gaat het de luchtpijp in en verslik ik me dus weer.
Ook met eten is het voorzichzig doen, maar het lukt erg slecht. Af en toe moet het zelfs eerst weer gekauwd deels uit de mond, voor dat ik het slikken kan, om zegmaar ruimte te maken. Ik heb al gedacht, dit is misschien wat psyschisch, maar, het gebeurt daadwerkelijk. Let ik even niet op, verslik ik me.
Nu heb ik 2 Endoscopieen achter de rug, en daarnaast ook nog een onderzoek waarmee ze met een Sonde de slokdarm en de maag in gaan. Dit was voor 24 uur zo. Wat ze precies gevonden hebben was mij onduidelijk, maar mij is nu Domperidon voorgeschreven. Het helpt een beetje, maar na 1 of 2 uur is het wel uitgewerkt.
Het hoofdprobleem is, is dat het ook met speeksel lastig gaat. Ik weet niet precies meer wat ik nu moet doen, want een oplossing is er na 2 jaar nog niet en ik word er helemaal gek van. Gelukkig gaat het al beter als het eerste jaar, waar ik direct 20 KG Ben afgevallen.
Ik ga binnenkort naar een kliniek waar ik een week mag blijven voor onderzoek. Ik ben erg benieuwd of iemand van jullie hier ook last van heeft (gehad), of dat iemand nog tips heeft wat ik hier nog meer kan tegen doen.
M.v.g,
Anquaser