Zoeken Vraag het forum

Moeite met slikken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb sinds een paar dagen last met doorslikken van eten. Ik ben heel bewust bezig met slikken en daardoor krijg ik het niet in een vloeiende beweging doorgeslikt. Drinken en speeksel is geen probleem, maar eten gaat niet zo makkelijk.. Ik krijg het uiteindelijk ook wel weggeslikt, maar het blijft eerst in me mond nog hangen. Er blijft overigens niks in mn keel hangen als ik het doorgeslikt heb. Het is echt alleen in mn mond zelf met het slikken. Het doet geen pijn verder.

Ik kreeg van de week namelijk een stukje eten niet weggeslikt, dus ik raakte een beetje in paniek. Uiteindelijk kreeg ik het stukje terug in mn mond en kon ik het nog een keer doorslikken met moeite. Daardoor heb ik er nu dus moeite mee. Ik wil namelijk niet dat het nog een keer gebeurd en daardoor gaat het denk ik meer in 1 vloeiende beweging mn keel in.

Het blijft dus niet in mn keel zitten, maar in het stukje voordat het mn keel in gaat.

Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd en dat iemand mij tips kan geven door weer in 1 vloeiende beweging iets te eten door te slikken.

Alvast bedankt!

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het is vooral een kwestie van er niet mee bezig zijn. Er dus niet op letten…

Reageren
    Amy

Ja ik heb dit ook nu, na een paar keer verslikken had ik slikangst en durfte helemaal niks te eten,nu eet ik wel wat maar dat gaat heel moeilijk! Kan alleen vloeibaar achtig eten zoals cheesecake eten.
    Waarschijnlijk door stress de spieren gespannen zijn maar ik ben nogsteets bang dat ik me verslik.

Is het bij jou al weg?

Reageren
Reageer op: Moeite met slikken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.