- Anoniem3 september 2017 om 21:01
Ik heb al een aantal dagen last van slijm in de keel, Maar ook dat waneer ik eten doorslik dat ik het niet helemaal weg krijg, Ik moet meestal 2 a 3 keer slikken om een normale hap weg te slikken, Wat normaal gewoon in een keer slikken ging, Heb dan ook vaak het gevoel dat ik moet kokhalsen ofzo, Ik verslik me eigenlijk nooit, Maar je voelt dat het eten na het slikken achter je tong blijft zitten, Uiteindelijk is het eten toch doorgeslikt en voel ik het toch heel langzaam zakken, Drinken geen problemen mee, Heb naderhand nog het gevoel dat er eten in me keel zit, Maar dat neemt na een uurtje af ofzo, Wat kan dit zijn? Ik heb me vorige week een keer verslikt, En toen ben ik op internet gaan zoeken wat er kan gebeuren, Kan het zijn omdat ik angst heb om me te verslikken dat ik daarom zovaak moet slikken om een hap weg te slikken? Ik ben 21 dus lijkt mij geen zwakke spieren of iets dergelijks, Ik schraap ook vaak me veel vanwege dat slijm, Maar waarom zou door de angst om te verslikken de hap niet in een keer naar beneden gaan
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 september 2017 om 22:52Als je angst hebt voor verslikking, ga op een verkeerde manier slikken. Je durft niet meteen door te slikken, waardoor het eten juist blijft gangen en de kans op verslikken juist groter is. Â Ga met de klachten naar de huisarts.
ReagerenAnoniem3 september 2017 om 23:39Ik ga naar de huisarts ja, Maar begrijp het niet, Ik slik echt gewoon goed door, Ik doe ook expres nog kracht zetten
ReagerenJohn (moderator)
3 september 2017 om 23:58Misschien ben je er juist teveel mee bezig
Reageren