Zoeken Vraag het forum

Moeite met slikken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik was gisteravond pizza aan het eten en ging op het slikken letten en toen kon ik opeens moeilijk en soms helemaal niet slikken. Kreeg daarbij ook t gevoel dat ik stikte. Kan dit door spanning komen? Ik ben nogal angstig de afgelopen tijd en let constant op mn lichaam. Of kan dit iets ernstigs zijn. Had namelijk net ook ineens een steek vanuit mn keel naar mn oor

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat komt dus omdat je te veel op het slikken aan het letten was. Beetje vreemd ook dart je daar tijdens het eten op gaat letten

Reageren
    Anoniem

Ja klopt maar dat zeg ik ik ben heel erg op mn lichaam aan het letten steeds omdat ik al een tijdje vage klachten heb. Ben al bij de huisarts geweest en algeheel bloedonderzoek laten doen en dat was goed maar blijf steeds vreemde dingen hebben. Misschien kunt u me helpen. Ik had namelijk laatst terwijl ik helemaal niet met mn klachten bezig was het gevoel dat mn bewustzijn uitgeschakeld werd om het zo maar te zeggen maar dat mn lichaam zelf gewoon door functioneerde.kom gewoon goed zien en horen en voelen en lopen etc. Dit duurde ook maar heel even maar t voelde gewoon echt alsof ik dood ging. Wat zou dit kunnen zijn? Een angstaanval?

Reageren
    John (moderator)
    Anoniem

Ik heb de testen gedaan en beide geven aan dat ik er last van kan hebben. Maar wat ik dus net beschreef kan ook een angstaanval zijn?

Reageren
    John (moderator)

Ja dat zou dan idd kunnen als je een angststoornis hebt. Zoek hulp daarvoor… bespreek het met je huisarts

Reageren
    Sok

Heb ik ook wel als ik die hyperventilatie achtige klachten heb.

Reageren
Reageer op: Moeite met slikken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.